۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۳۴
کد خبر: 82987457
T T
۰ نفر
10 تُن مواد غير بهداشتي و فاسد در كامياران معدوم شد

سنندج - ايرنا - سرپرست مركز بهداشت كامياران گفت: با حكم مقام قضايي 10 تُن انواع مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي فاسد و تاريخ مصرف گذشته در اين شهرستان معدوم شد.

محمد فاتحي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين ميزان مواد غذايي غير بهداشتي در بازديدهاي كارشناسان بهداشت محيط از واحدهاي صنفي تهيه و توزيع مواد غذايي و فروشگاه هاي لوازم بهداشتي و آرايشي كشف، جمع آوري و معدوم شده است.
وي با بيان اينكه ارزش مادي اين مقدار مواد فاسد و غير مجاز 76 ميليون ريال بود، افزود: اين مواد پس از كارشناسي هاي انجام شده به دليل فاسد و غير مجاز بودن، غير قابل مصرف انساني و حيواني تشخيص داده و از رده مصرف خارج شد.
فاتحي اضافه كرد: اين مواد فاسد و تاريخ مصرف گذشته شامل انواع بيسكويت، كيك، نوشابه، نوشيدني هاي گازدار، مواد شوينده، انواع شكلات و آدامس، چيپس، پفك، انواع لبنيات و مواد آرايشي و بهداشتي بود.
سرپرست مركز بهداشت كامياران حفظ ايمني غذايي مردم و ارتقاي بهداشت عمومي جامعه را از اهداف اجراي طرح كنترل و نظارت بر مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي اعلام كرد.
وي يادآور شد: افراد متخلف در اين زمينه بدانند شبكه بهداشت از طريق مجاري قانوني با همكاري قضايي بطور قاطع با آنها برابر مقررات و قوانين برخورد خواهد كرد.
فاتحي اضافه كرد: اين حجم از مواد غذايي، بهداشتي، آرايشي و نوشيدني فاسد و تاريخ مصرف گذشته با حضور نماينده دادگستري، مسئولان بهداشت محيط و اهالي رسانه شهرستان در محل دفن زباله، معدوم شد.
وي از شهروندان خواست هنگام خريد به تاريخ توليد و انقضاي مواد غذايي و بهداشتي روي بسته بندي ها توجه كنند و در صورت مشاهده هر گونه بسته بندي تاريخ مصرف گذشته مراتب را به واحد بهداشت محيط شبكه بهداشت و درمان گزارش دهند.
مركز بهداشت كامياران با نظارت مستمر بر واحدهاي صنفي تهيه و توزيع مواد غذايي و برخورد قانوني با هرگونه تخلف در راستاي اجراي 'قانون اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردني، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي تامين سلامت غذايي در سطح توليد و عرضه را در راس اهداف كاري خود قرار داده است.
كامياران با 102 هزار نفر جمعيت در 65 كيلومتري جنوب سنندج واقع است.
7349/9102