۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۲۱
کد خبر: 82987758
T T
۰ نفر

755 تن كلزا در مياندوآب خريداري شد

۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۲۱
کد خبر: 82987758
755 تن كلزا در مياندوآب خريداري شد

مهاباد- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي مياندوآب با اشاره به افزايش 2.5 برابري خريد كلزا در اين شهرستان گفت: 755 تن كلزا در سال زراعي جاري از كشاورزان اين شهرستان خريداري شده است.

علي ديانتي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: امسال براي توسعه برداشت دانه هاي روغني، 270 هكتار از اراضي زراعي مياندوآب به كشت محصول كلزا اختصاص يافته است.
وي بيان كرد: با وجود پايان فصل برداشت محصول كلزا، هنوز تحويل اين محصول توسط كشاورزان به مراكز خريد به اتمام نرسيده است.
وي با اشاره به بروز سرمازدگي بهاره در فروردين ماه امسال اضافه كرد: اين امر موجب تحقق نيافتن پيش بيني هاي صورت گرفته در خصوص كلزاي توليدي در مياندوآب شده ولي با اين وجود، محصول برداشتي نسبت به زمان مشابه سال گذشته 2.5 برابر افزايش دارد.
مدير جهاد كشاورزي مياندوآب ادامه داد: امسال همچنين در بيش از 27 هزار هكتار از اراضي كشاورزي اين شهرستان گندم و در بيش از پنج هزار هكتار نيز جو كشت شده است.
ديانتي گفت: بر اساس پيش بيني كارشناسان و با توجه به سطح زير كشت غلات در شهرستان، پيش بيني مي شود 75 هزار تن گندم و 15 هزار تن جو در مزارع شهرستان توليد شود كه با وجود كاهش سطح زير كشت محصول، نسبت به سال گذشته توليد گندم افزايش يافته است.
وي افزود: مياندوآب در سال زراعي گذشته با توليد 72 هزار تن گندم از 29 هزار هكتار اراضي سطح زير كشت، مقام دوم استاني را به خود اختصاص داده بود و امسال نيز 33 هزار تن گندم مازاد بر نياز از كشاورزان منطقه در اين شهرستان خريداري شده است.
به گزارش ايرنا، شهرستان مياندوآب داراي 82 هزار هكتار اراضي كشاورزي شامل 52 هزار هكتار اراضي آبي و 30 هزار هكتار اراضي ديم است و بيش از 50 نوع محصول زراعي و باغي در اين شهرستان توليد مي شود.
شهرستان مياندوآب با بيش از 277 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
9871/3093/2093