۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۵۶
کد خبر: 82987886
T T
۰ نفر
خواب آلودگی عامل 40 درصد تصادفات جاده ای است

تهران- ایرنا- رئیس پلیس راه كشور (راهور) گفت: 40 درصد تصادفات در سطح جاده های كشور به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان رخ می دهد.

سرتیپ دوم ستاد محمد حسین حمیدی روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار انتظامی ایرنا با بیان اینكه سبقت و سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ از دیگر عوامل موثر در بروز حوادث جاده ای به شمار می روند، اظهار داشت: بر اساس اطلاعات و آمار موجود از ابتدای سال جاری تاكنون آمار تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
وی افزود: رانندگان خودروها به خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی سعی كنند با برنامه ریزی برای سفر از رانندگی و طی مسیرهای طولانی به صورت ممتد خودداری كنند تا دچار خستگی و خواب آلودگی نشده و سفری بی خطر داشته باشند.
رئیس پلیس راه كشور با بیان اینكه بیشترین آمار تصادفات جاده ای در قالب خروج از جاده و واژگونی خودرو رخ می دهد، تصریح كرد: در حال حاضر حدود 20 میلیون انواع خودرو و 10 میلیون موتورسیكلت در سراسر كشور تردد می كنند.
وی همچنین در خصوص وضعیت تردد موتورسیكلت ها در جاده های كشور گفت: تردد موتورسیكلت به غیر از آزاد راه ها در همه مسیرهای جاده ای آزاد است مگر اینكه به دلیل خاصی توسط پلیس از تردد آنها جلوگیری شود.
رئیس پلیس راه كشور با بیان اینكه بر اساس اطلاعات موجود بیشترین آمار تصادفات جاده ای موتورسیكلت ها مربوط به استان های گیلان، مازندران و گلستان است، افزود: از مهمترین دلایل تصادفات در این مناطق، نزدیكی شهرها و جاده ها به یكدیگر، اماكن مسكونی، زمین های كشاورزی و حتی برخی دستگاه های اداری است كه باعث استفاده زیاد از موتورسیكلت بوده و آمار تصادفات را بالا برده است.
سرتیپ دوم ستاد حمیدی اظهار داشت: در این ارتباط آمار تصادفات موتورسیكلت ها در دیگر استان ها به تناسب شرایط جغرافیایی كمتر گزارش شده است.
وی همچنین درخصوص طرح ویژه ترافیكی پلیس برای ایام تابستان گفت: در اجرای این طرح همه دست اندركاران پلیس راه در تلاش هستند حجم عظیم تردد خودروها را مدیریت كنند تا سفری ایمن را برای مسافران رقم بزنند.
اجتمام*1933*1834