۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۵۶
کد خبر: 82988230
T T
۰ نفر
رمز موفقیتم پشت كار و پیگیری مداوم علمی بود

سمنان- ایرنا- دارنده رتبه 2 رشته زبان های خارجی از سمنان گفت : دلیل اصلی موفقیتم را پشت كار، علاقه و پیگیری مداوم مسایل علمی است.

پریسا علاوی طوسی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : با هدایت و حمایت پدر و مادرم زبان انگلیسی را از كودكی با جدیت دنبال می كردم و به آن علاقه داشتم.
وی با بیان این كه موفقیت نتیجه یك سال و 2 سال نیست و باید تلاش مداوم در یك مسیر مورد علاقه را انتخاب كرد، اظهارداشت : گاهی حتی مقالات و مباحث درسی و علمی را به زبان اصلی چك می كردم.
وی با اشاره به طی مراحل آموزشی زبان انگلیسی از طریق موسسه های آزاد از چهار سالگی، خاطرنشان كرد : یكی دیگر از دلایل موفقیتم در كنكور زبان های خارجی علاقه ام به بقیه دروس عمومی مانند ادبیات فارسی بود، این درس ها را در طول سال به مرور و به صورت عمقی مطالعه دقیق داشتم.
دارنده رتبه 2 رشته زبان های خارجی در آزمون سراسری ورود به دانشگاه های كشور در سال 1397 یادآور شد : ساعت های مطالعه روزانه ام برای كنكور بین چهار تا 13 ساعت بود و به طور متوسط روزی بین هشت تا 9 ساعت مطالعه كردم.
** ورود به دانشگاه نتیجه تلاش است نه موسسه های كنكوری
مادر دارنده رتبه 2 زبان های خارجی كنكور كه پزشك جراح عمومی در سمنان است در گفت و گو با ایرنا تاكید كرد : والدین باید بدانند موفقیت فرزندانشان در كنكور باید از طریق پشت كار و علاقه و تلاش حاصل شود نه اتكا به موسسه های كنكوری.
ستاره سلطانی بیان كرد : موسسه های كنكوری در موفقیت داوطلبان بی تاثیر نیست ولی نباید خانواده فكر كنند با هزینه های گزاف در این موسسه ها موفقیت فرزندانشان رقم می خورد.
وی با اشاره به این كه در شهر سمنان برخی خانواده ها برای حضور فرزندانشان در رشته ها تا پنج میلیون ریال برای هر جلسه آموزشی هزینه می كردند، گفت : حتی دبیری كه از تهران برای آموزش كنكوری ها به سمنان می آمد جلسه ای 40 میلیون ریال از خانواده ها دریافت می كرد ولی دخترم در این كلاس ها شركت نمی كرد.
وی به دارندگان رتبه های برتر كنكور امسال از شهرستان های مختلف كشور اشاره كرد و گفت: اگر موسسه های كنكور و كلاس های گران قیمت تنها عامل موفقیت بود، تمام رتبه های برتر باید از شهر تهران بودند ولی می بینیم كه مثلا از تربیت حیدریه نوجوانی رتبه یك كشوری دارد.
مادر این داوطلب موفق كنكور سراسری با اشاره به روند تلاش دخترش در آموزش زبان انگلیسی، گفت : از چهار سالگی دخترم زیر نظر استادان زبان آموزش این زبان خارجی را همراه با بازی و سرگرمی آغاز كرد و در تمام دوران تحصیل ادامه داد.
سلطانی با اشاره به این كه دخترم در دوران تحصیلی فقط در فصل تابستان به آموزش زبان از طریق موسسه های آزاد می رفت، گفت : از دوره ای دیگر مقالات علمی را به زبان انگلیسی دنبال می كرد و فیلم ها را بدون زیرنویس می دید.
مادر دانش آموز علاوی طوسی با اشاره به موفقیت دخترش در كسب رتبه 500 در منطقه 2 كشور در رشته علوم تجربی، تاكید كرد : تمایل من و پدرش به ادامه تحصیل در رشته پزشكی در دانشگاه علوم پزشكی سمنان است.
استان سمنان پس از استان یزد در سال های اخیر، در شاخص موفقیت داوطلبان كنكور نسبت به جمعیت داوطلبان، رتبه دوم كشور را داراست.
استان سمنان حدود 120 هزار دانش آموز دارد.
6103/6026