۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۴۰
کد خبر: 82990899
T T
۰ نفر
اسلام آباد برای همكاری سینمایی با تهران اعلام آمادگی كرد

اسلام آباد - ایرنا - مدیر كل رسانه های خارجی وزارت اطلاع رسانی، میراث ملی و رسانه های پاكستان گفت كه كشورش آماده است تا همكاری های خود را با ایران در زمینه فرهنگ و هنر به ویژه فیلمسازی و صنعت سینما گسترش دهد.

به گزارش روز شنبه ایرنا 'ظهور احمد برلاس' در دیدار با 'محمدرضا كاكا' سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاكستان با استقبال از گسترش همكاری تهران - اسلام آباد در زمینه فرهنگی گفت: امیدوارم كه شبكه تلویزیون دولتی پاكستان (PTV) در تولید مشترك محصول سینمایی از جمله مستند فرهنگی یا فیلم مشترك با طرف ایرانی اقدام كند.
وی با بیان اینكه مستندهای ایرانی را بارها تماشا كرده است، اضافه كرد: معتقدم كه صنعت فیلم و سینمای جمهوری اسلامی ایران در عرصه ملی و بین المللی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و پاكستان نیز باید از این فرصت بهره مند شود.
احمد برلاس با اعلام آمادگی كشورش برای ارائه كمك به گسترش همكاری های رسانه ای ایران و پاكستان از جمله تولید مشترك فیلم و مستند، اضافه كرد: باید از این فرصت در راستای معرفی فرهنگ كشورهای همسایه به یكدیگر بیش از گذشته بهره برداری كرد.
مدیركل رسانه های خارجی وزارت اطلاع رسانی، میراث ملی و رسانه های پاكستان همچنین از 'زبان فارسی' به عنوان دیگر زمینه مشترك همكاری ایران و پاكستان یاد كرد و گفت: فرهنگ دو كشور از مشتركات فراوان برخوردار است و باید با گسترش همكاری فرهنگی این ظرفیت ها را بالفعل كرد.
مدیركل رسانه های خارجی وزارت اطلاع رسانی، میراث ملی و رسانه های پاكستان تاكید كرد كه كشورش آماده همكاری با ایران در راستای تولید محصول مشترك فرهنگی چه در ایران چه در پاكستان است.
ظهور احمد برلاس همچنین گسترش همكاری رسانه ای ایران و پاكستان را خواستار شد و گفت: گسترش تعامل تلویزیون دولتی پاكستان (PTV) و خبرگزاری رسمی پاكستان (APP) با طرف ایرانی خود و دریافت اخبار موثق از كشور مقابل را به صورت جدی پیگیری می كنیم.
وی گفت: پاكستان تمایل دارد كه نمایندگان رسانه های دولتی و خبرنگاران این كشور در ایران حضور داشته باشند و این موضوع را با روی كار آمدن دولت جدید در پاكستان، مطرح می كنیم.
سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاكستان نیز در این دیدار، برگزاری انتخابات سالم، شفاف و آزاد در این كشور و بدون دخالت بیگانگان را به مردم و دولت پاكستان تبریك گفت.
'محمد رضا كاكا' تاكید كرد: ایران، علاوه بر افزایش همكاری فرهنگی دو كشور، گسترش تعاملات رسانه ای و خبری ایران و پاكستان را خواستار است.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در صنعت فیلم و سینما در جایگاه خوبی در عرصه بین الملل قرار دارد و فیلم و سریال در ایران نیز بر اساس اصول اسلامی و اخلاقیات تولید می شود و اعضای خانواده می تواند در كنار هم این تولیدات را تماشا كنند.
وی از همكاری های فرهنگی و رسانه ای به عنوان فرصت گسترش تعامل دو جانبه یاد كرد و افزود: افق روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاكستان روشن است و می توان با تعامل بیشتر، در عرصه فرهنگ دو كشور نیز اقدام كرد.
به گزارش ایرنا در پایان این دیدار، چهار قاب عكس از جاذبه های گردشگری ایران برای نصب در سالن ورودی این اداره كل به طرف پاكستانی تقدیم شد.
آساق*274*6125**1663**