۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۹
کد خبر: 82991516
T T
۰ نفر

نام هشت خبرنگار شهید در خراسان رضوی ثبت شده است

۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۹
کد خبر: 82991516
نام هشت خبرنگار شهید در خراسان رضوی ثبت شده است

مشهد- ایرنا- آماردقیقی از شهدای خبرنگار و رسانه در خراسان رضوی به صورت متمركز در اختیار نیست اما دست كم در بایگانی بنیادهای شهید و حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس نام هشت خبرنگار و فعال رسانه ای به عنوان شهید ثبت شده است.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، برخی از این افراد كارمندان رسمی و شناخته شده ای هستند كه حین انجام ماموریت خبری برای صدا و سیما، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و یا روزنامه ها به شهادت رسیده اند و برخی نیز تنها برای ادای وظیفه و به عنوان كارمند رسانه های خبری در جبهه های هشت سال دفاع مقدس حضور یافته اند.
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: نامهای ' مجید حجتی و امیر حلم زاده' به عنوان شهدای خبرنگار در این بنیاد ثبت شده است.
سیدمجید حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهید حلم زاده 17 آبان 1362 در منطقه عملیاتی مریوان و شهید مجید حجتی به عنوان خبرنگار صدا و سیمای خراسان از تربت حیدریه در جریان انعكاس رشادت رزمندگان در آذرماه 1360 در منطقه بستان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی نیز گفت: نام شش شهید در آمار این بنیاد به چشم می خورد كه خبرنگار و یا كارمند رسانه های استان بوده اند.
سرتیپ دوم پاسدار احمد نجاتی یكی از این شهدا را مهدی فرودی ذكر و بیان كرد: از این شهید كه قلمی توانا داشت آثار نوشتاری ارزشمندی به جا مانده و می توان وی را یكی از شهدای خبرنگار شاخص در خراسان رضوی دانست.
وی اظهار داشت: شهید فرودی به عنوان خبرنگار صدا و سیمای خراسان چهارم دی ماه 1395 به درجه رفیع شهادت نائل شد.
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: نام شهیدان گرانقدر 'علی اصغر محمودی، منوچهر سلطانی . حسین خدادوست' نیز به عنوان كارمندان صدا و سیما و 'شهید علی اكبر بزازان نوغانی' به عنوان صدابردار این رسانه در بایگانی این بنیاد ثبت شده است.
وی در خصوص رسانه های مكتوب و خبرگزاریها نیز گفت: شهید 'سیدمحمود سیدی بربر' از كاركنان روزنامه خراسان و همچنین عكاس مفقودالاثر خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) كاظم اخوان هم از جمله دلاورمردان عرصه رسانه هستند كه نام و نشان آنها در تاریخ درخشان ایثارگری این مرز و بوم ثبت است.
خراسان رضوی 17هزار و 139 شهید، 48 هزار و 671 جانباز و سه هزار و 383 آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی تقدیم كرده است.
3221/1858