۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۳۲
کد خبر: 82992542
T T
۰ نفر

سه اثر تاريخي كرمان ثبت ملي شد

۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۳۲
کد خبر: 82992542
سه اثر تاريخي كرمان ثبت ملي شد

كرمان - ايرنا - مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان گفت: سه اثر تاريخي اين استان پس از بررسي و تاييد كارشناسان ميراث ‌فرهنگي تصويب و در فهرست آثار ملي كشور ثبت شد.

غلامرضا فرخي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: خانه باغ صنعتي، مجموعه خانه هاي صنعتي زاده و مسجد هرمزآباد رفسنجان 'صاحب الزمان (عج)' با قدمت قاجار تا پهلوي اول سه اثر ثبت ملي شده در كرمان است.
وي تصريح كرد: اين آثار به همراه 20 اثر از استان هاي فارس، قزوين و گيلان در كميته آثار غيرمنقول سازمان ميراث فرهنگي تصويب شده است.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشكري استان كرمان بيان كرد: بيش از 700 اثر تاريخي از استان كرمان در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده و چند پرونده نيز براي ثبت در دست انجام است.
وي ادامه داد: با ثبت اين سه اثر ملي، دخل و تصرف در محوطه اين آثار ممنوع است و هرگونه مرمت، بازسازي و فعاليت بايد با اطلاع و نظارت كارشناسان سازمان ميراث فرهنگي باشد.
استان كرمان آثار باغ شاهزاده، روستاي دستكند ميمند، كوير لوت و قنات هاي گوهرريز جوپار، اكبر آباد و قاسم آباد بم را در فهرست آثار جهاني دارد.
همچنين استان كرمان داراي هزاران جاذبه طبيعي، تاريخي و محوطه هاي باستاني است و از مقاصد مهم گردشگران داخلي و خارجي بشمار مي رود.
3029/7437