۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۳۴
کد خبر: 82993442
T T
۰ نفر

نمایشگاه های مشهد در بیشتر شاخص ها رشد كرده است

۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۳۴
کد خبر: 82993442
نمایشگاه های مشهد در بیشتر شاخص ها رشد كرده است

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شركت نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: نمایشگاه های برگزار شده در این سایت نمایشگاهی طی زمستان سال گذشته و بهار امسال در بیشتر شاخص ها رشد كرده است.

علیرضا هوشنگ نژاد عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت تعداد رویدادهای نمایشگاهی 33 درصد، فضای برگزاری نمایشگاه 25 درصد، تعداد غرفه داران در نمایشگاه ها 21 درصد، تعداد بازدیدكنندگان از نمایشگاه 13 درصد و درآمد نمایشگاه 30 درصد نسبت به مدت مشابه قبل از آن افزایش داشته است.
وی اظهار داشت: افزایش سالانه كرایه غرفه برای غرفه داران در هر نمایشگاه 10 درصد است اما امسال نرخ كرایه غرفه برای غرفه داران در نمایشگاه بین المللی مشهد افزایش نداشت و افزایش درآمد نمایشگاه از محل افزایش تعداد رویدادهای نمایشگاهی بوده است.
وی گفت: برنامه امسال شركت نمایشگاه بین المللی مشهد، برگزاری 60 رویداد نمایشگاهی است كه برخی از این رویدادها از جمله نوروزگاه، برند حلال، كودك و آینده و محصولات ارگانیك برای نخستین بار می باشد.
مدیر عامل شركت نمایشگاه بین المللی مشهد افزود: این محل 60 هكتار زمین در اختیار دارد كه 50 درصد آن به بهره برداری رسیده و از این میزان 25 هزار مترمربع به فضای مسقف، 20 هزار مترمربع به فضای باز و فضایی با گنجایش 4100 خودرو اختصاص دارد.
وی برخورداری از اولین برنامه راهبردی نمایشگاهی، طرح جامع توسعه نمایشگاهی، گواهینامه ایزو 9001 و پایگاه اطلاع رسانی نمایشگاهی، عنوان خادم صادراتی نمایشگاهی كشور، عضویت در اتحادیه نمایشگاه های جهان و عضویت در تشكلهای مختلف استانی و ملی را از دستاوردهای شركت نمایشگاه بین المللی مشهد برشمرد.
وی گفت: براساس طرح جامع توسعه نمایشگاهی قرار است پنج هتل، رستوران بین المللی، ساختمان هایی برای تشكلهای بخش خصوصی و دفاتر تجاری و برخی موارد دیگر در محوطه این نمایشگاه ایجاد شود كه امسال سالن پنج هزار مترمربعی خلیج فارس به اتمام رسیده و ساخت رستوران بین المللی نیز آغاز می شود.
هوشنگ نژاد افزود: در 6 ماه گذشته اقداماتی از جمله بازسازی فضای ورودی سالن های قدیمی، فضاسازی و محوطه سازی، افزایش 82 درصدی ظرفیت توقفگاه خودرو و ایجاد جایگاه انتظار برای غرفه داران در این نمایشگاه انجام شد.
وی اظهار داشت: شركت نمایشگاه بین المللی مشهد قوی ترین شركت نمایشگاهی كشور به عنوان متولی برگزاری نمایشگاه توانمندی های داخلی ایران در خارج از كشور است و تاكنون 71 رویداد نمایشگاهی را در خارج از كشور برگزار كرده و امسال نیز مجوز برگزاری پنج نمایشگاه توانمندی های كالایی ایران در خارج از كشور را در اختیار دارد.
وی گفت: در 6 ماه گذشته 10 هیات خارجی از نمایشگاه های داخلی این شركت بازدید كرده اند.
هوشنگ نژاد، انعقاد تفاهم نامه با تشكلهای بخش خصوصی و مراكز آموزشی برای راه اندازی اتاق فكر و شورای راهبردی در نمایشگاه، برگزاری نشست های تخصصی با حضور هیات های تجاری خارجی، برگزاری همایش ها و سمپوزیوم ها و كارگاه های آموزشی مرتبط با هر نمایشگاه، استقرار سیستم ثبت نام بازدیدكنندگان متخصص، برگزاری دوره های تخصصی صنعت نمایشگاهی را از دیگر اقدامات این شركت برای توسعه كمی و كیفی نمایشگاه در مشهد برشمرد.
وی همچنین در ارتباط با برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته افزود: این نمایشگاه بعداز ظهر فردا با حضور مقامات كشوری و استانی برپا می شود.
وی اظهار داشت: نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد قوی ترین رویداد نمایشگاهی این شهر است كه هر سال برگزار می شود و مورد استقبال مسئولان و فعالان این صنعت قرار می گیرد.
هوشنگ نژاد فروش سگ تزئینی در نمایشگاه بین المللی دام و طیور در مشهد را تكذیب كرد و گفت: فقط یك سگ نگهبان گله مرتبط با دام در این نمایشگاه به نمایش درآمد.
7489 / 6053