۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۷:۵۹
کد خبر: 82994767
T T
۰ نفر

10 ميليون قطعه بچه ميگو در چابهار رهاسازي شد

۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۷:۵۹
کد خبر: 82994767
10 ميليون قطعه بچه ميگو در چابهار رهاسازي شد

چابهار - ايرنا - معاون آبزي پروري اداره كل شيلات سيستان و بلوچستان گفت: 10 ميليون قطعه بچه ميگو از نوع سفيد هندي در خورات گواتر، تيس و پزم چابهار رهاسازي شد.

ميران صداقتي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين اقدام با هدف بازسازي ذخاير ميگو انجام شده است تا بتوان در سالجاري ميگوي بيشتري توليد و برداشت كرد.
وي بيان كرد: اين اقدام كه براي دومين سال متوالي و با همكاري سازمان شيلات ايران در حال اجراست بعد از يك وقفه چندساله در دستور كار اين اداره كل قرار گرفته و هزينه آن از محل اعتبارات ابلاغي سازمان شيلات تامين شده است.
معاون آبزي پروري اداره كل شيلات سيستان و بلوچستان گفت: چابهار و كنارك با ساحلي پاكيزه و بدور از آلودگي هاي صنعتي و شهري بهترين مكان براي پرورش ميگو در كشور هستند.
صداقتي ادامه داد: چابهار به دليل نزديكي به خط استوا هوايي به نسبت گرم و مرطوب دارد و درجه حرارت سواحل اين شهرستان در هشت تا 10 ماه از سال مناسب براي پرورش ميگو است كه اين امر سبب شده تا كارشناسان اين منطقه را به بهشت آبزي پروي تشبيه كنند.
معاون آبزي پروري اداره كل شيلات سيستان و بلوچستان گفت: علاوه بر پرورش ميگو در استخر، ميگوي زيادي در دريا نيز وجود دارد كه با بازسازي ذخاير ميگو موجب رشد توليد نيز مي شود.
به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان به سبب گستردگي منابع آبي داراي 2 اداره كل شيلات در شمال و جنوب استان است كه اداره كل شيلات سيستان و بلوچستان(آبهاي داخلي) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظيفه كنترل و حمايت از منابع آبي داخلي و اداره كل شيلات سيستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهاي درياي عمان فعال است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقيانوسي ايران و سرزمين موج و مرجان واقع در قلب مَكُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان از 2 شهر به نام هاي چابهار و نگور، سه بخش مركزي، دشتياري و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشكيل شده است.
3043**3042