۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۴
کد خبر: 82995316
T T
۰ نفر
هدف واليبال نشسته زنان قهرماني در بازي هاي پاراآسيايي است

گرگان – ايرنا – ملي پوش گلستاني تيم ملي واليبال نشسته زنان ايران گفت: كسب مدال طلا، مهمترين هدف و انگيزه اين تيم از حضور در بازي هاي پاراآسيايي 2018 جاكارتا است.

زهرا داناي طوس روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با توجه به شرايط كنوني تيم ملي و آمادگي بازيكنان، كسب نقره در اين رويداد آسيايي حتمي و در دسترس است كه مي كوشيم با تمرينات آماده سازي مناسب، خوشرنگ ترين مدال را براي كاروان ايران به ارمغان بياوريم.
وي بيان كرد: ايران از قدرت هاي واليبال نشسته زنان آسيا است و اين مسابقات مي تواند تثبيت كننده جايگاه برتر تيم ما و زنگ خطري براي رقباي فراقاره اي و جهاني باشد.
اين ملي پوش گلستاني به روند آماده سازي تيم واليبال نشسته زنان ايران براي حضور در جاكارتا هم اشاره كرد و گفت: تيم ملي تاكنون 5 اردوي آماده سازي در استان هاي مختلف برگزار كرده و مطابق برنامه ريزي كادر فني تا شروع مسابقات در 3 اردوي ديگر شركت مي كند.
داناي طوس ادامه داد: با تمرينات فشرده و حضور مداوم در اين اردوها، آمادگي مناسبي براي شركت در بازي هاي پارآسيايي جاكارتا دارم و تلاش مي كنم در موفقيت تيم ملي و كسب مدال خوشرنگ طلا نقش آفرين باشم.
وي از حمايت مسوولان فدراسيون، وزارت ورزش و جوانان و اداره كل گلستان تقدير كرد و گفت: با وجود برخي كمبودها كه جامعه ورزش جانبازان با آن دست به گريبان است، واليبال نشسته زنان ايران روزهاي آرام و بدون حاشيه اي را سپري كرده و براي افتخار آفريني آماده مي شود.
ملي پوش گنبدي واليبال نشسته زنان ايران اضافه كرد: مسوولان ورزش اين شهرستان با اختصاص زمان تمرين مناسب، در اختيار قرار دادن سالن بدنسازي و همه امكانات مورد نياز از عوامل موثر در تداوم حضورم در تيم ملي بوده و تلاش كرده اند تا موانع انجام تمرين و اعزام به مسابقات را تا حد امكان از پيش رو بردارند.
داناي طوس ادامه داد: با وجود اين همراهي، بسياري از استعدادهاي ورزشي جانبازان و معلولين گلستان انگيزه اي براي ورود به ورزش قهرماني و حرفه اين ندارند و گوشه نشيني را به تمرين، مسابقه و نشاط ناشي از موفقيت در آن ترجيح مي دهند.
به گفته وي، اگر امكان و انگيزه لازم براي حضور اين افراد در ورزش حرفه اي فراهم شود، با توجه به پتانسيل فراوان جامعه جانبازان و معلولين گلستان اميد به افزايش ملي پوشان و مدال آوران ورزش استان در رويدادهاي مهم و معتبر جهاني و آسيايي وجود دارد.
براساس اعلام اداره كل ورزش و جوانان گلستان 24 ورزشكار استان به مسابقات آسيايي و پاراآسيايي جاكارتا اعزام مي شوند.
زهرا داناي طوس، احمد ايري و آرش خرمالي در واليبال نشسته زنان و مردان نمايندگان ورزش جانبازان و معلولان گلستان در مسابقات پاراآسيايي جاكارتا هستند.
هجدمين دوره بازي‌هاي آسيايي از 27 مرداد ماه و سومين دوره رقابت هاي پاراآسيايي جاكارتا از 15 مهر ماه امسال در پايتخت كشور اندونزي برگزار مي شود.
يك طلاي واليبال نشسته مردان با حضور احمد ايري، آرش خرمالي و آرش قره قولپاقي و نقره زهرا داناي طوس در واليبال نشسته زنان راه آورد ورزشكاران گلستاني از بازي هاي پاراآسيايي اينچئون كره جنوبي بود.
3091/1648