۲۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۱۶
کد خبر: 82997943
T T
۰ نفر

18 هزار طرح اشتغال روستايي در آذربايجان غربي ثبت شد

۲۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۱۶
کد خبر: 82997943
18 هزار طرح اشتغال روستايي در آذربايجان غربي ثبت شد

اروميه - ايرنا - مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي آذربايجان غربي گفت: تا 15 مرداد ماه جاري، 18 هزار طرح براي برخورداري از تسهيلات طرح اشتغال پايدار روستايي در سامانه كارا در اين استان ثبت شده است.

رضا نقي زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بر اساس آخرين گزارش ها با پرداخت يكهزار و 120 ميليارد ريال در قالب 531 طرح زمينه اشتغال يكهزار و 981 نفر در استان فراهم شده است.
وي اضافه كرد: از ميان طرح هاي ثبت نامي در سامانه تاكنون 2هزار و 496 طرح با اعتباري بالغ برچهار هزار و 140 ميليارد ريال به تصويب كارگروه اشتغال استان رسيده كه ظرفيت اشتغال زايي براي هشت هزار و 261 نفر را دارند.
وي افزود: آذربايجان غربي با پرداخت 107 هزار و 70 ميليارد ريال بهترين عملكرد در اجراي طرح اشتغال پايدار روستايي رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
وي ادامه داد: بعد از آذربايجان غربي استان هاي هرمزگان و خراسان رضوي در رتبه هاي دوم و سوم اجراي اين طرح قرار دارند.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي آذربايجان غربي بيان كرد: بانك كشاورزي آذربايجان غربي با اعطاي بيشترين ميزان تسهيلات در طرح اشتغال پايدار روستايي رتبه نخست را در بين بانك هاي عامل پرداخت كننده تسهيلات اين طرح به خود اختصاص داده است.
نقي زاده گفت: تاكنون براي بيش از 13 هزار نفر در قالب طرح هاي مصوب اشتغال فراگير و اشتغال پايدار روستايي و عشايري استان اشتغالزايي شده است.
وي افزود: سرانه تسهيلات پرداختي آذربايجان غربي به ازاي هر شغل در بخش اشتغال پايدار روستايي و عشايري 570 ميليون ريال بوده است.
وي ادامه داد: تعداد طرح هاي ثبت نام شده در سامانه كارا در قالب طرح هاي اشتغال فراگير استان نيز سه هزار و 271 نفراست كه تاكنون 521 طرح با اعتباري بالغ بر 21 هزار ميليارد ريال و با ظرفيت اشتغالزايي چهار هزار و 944 نفر به تصويب كارگروه اشتغال استان رسيده كه از تعداد كل طرح ها به 111 طرح مصوب كه ظرفيت اشتغالزايي 993 نفر را داشتند بيش از600 ميليارد ريال تسهيلات پرداخت شده است.
نقي زاده افزود: سرانه تسهيلات پرداختي به ازاي هر شغل در بخش اشتغال فراگير استان 610 ميليون ريال بوده است.
به گزارش ايرنا، طرح اشتغال پايدار روستايي از پاييز سال گذشته در كشور آغاز شده است و همچنان ادامه دارد؛ سهم آذربايجان غربي از اين تسهيلات چهار هزار و 800 ميليارد ريال برآورد شده بود.
8137/2093