۲۰ مرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۳۳
کد خبر: 82998074
T T
۰ نفر
مبتلایان به اوتیسم و سندروم داون برای سرطانی ها می نوازند

تهران - ایرنا- مبتلایان به اوتیسم و سندروم داون با آهنگ سازی «رهی سینكی» كنسرت «آهنگی از جهانی دیگر» را اجرا می كنند كه درآمد حاصل از آن وقف بیماران مبتلا به سرطان می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، كنسرت «آهنگی از جهانی دیگر » توسط هنرمندان مبتلا به «اوتیسم» و «سندروم داون» با همكاری مشترك و حمایت یك موسسه خیریه، كانون تبلیغات نور، انجمن حمایت از عقب‌ماندگان ذهنی و بنیاد رودكی 22 مرداد ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.
موسیقی اصلی‌ این اجرا، هجا‌هایی است كه خود كودكان در لحظه دوست دارند خلق كنند و رهبری این كار به عهده خودشان است. در واقع تكه‌های پازل این موسیقی را مبتلایان به اوتیسم به آهنگساز می‌دهند. به‌ گفته سینكی، مبتلایان به اوتیسم «فرا انسان»هایی هستند كه تحت تاثیر و فرمان هیچ نوع تفكری قرار نمی‌گیرند و نمی‌توان به آنها چیزی را تحمیل كرد. آنها هر كدام تك به تك فكر و اندیشه خاص خود را دارند.
عواید حاصل از این اجرا، صرف هزینه دارو و درمان بیماران مبتلا به سرطان خواهد شد.
به گزارش ایرنا، بیماری اوتیسم یك شرایط پیچیده عصبی و رفتاری و اختلالاتی در تعاملات اجتماعی و رشد كلامی و مهارت های ارتباطی همراه با رفتارهای تكراری و سخت است و به دلیل زیادی علائم این بیماری،آن را اختلال طیف اوتیسم (ASD) می نامند.
این بیماری شامل اختلال در طیف وسیعی از علائم و مهارت ها در سطوح مختلف است و درجات مختلفی دارد و ممكن است تنها یك نقص ساده باشد، كه زندگی طبیعی بیمار را دچار مشكل می كند یا ممكن است، دچار ناتوانی های شدید شود كه در آن به مراقبتهای اساسی نیاز است.
سندرم داون هم یك بیماری ژنتیكی است كه به دلیل حضور تمام یا بخشی از یك كروموزوم اضافی در جفت كروموزوم ۲۱ به وجود می‌آید. این بیماری دارای علایم مختلف از جمله ناهنجاری‌های عمده یا خفیف در ساختار یا عملكرد ارگان‌های فرد می‌باشد. فراهنگ** 7329 ** 1418
۰ نفر