۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۱۸
کد خبر: 82998736
T T
۰ نفر

مديرعامل پاس به دليل بدهي مالي استعفا كرد

۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۱۸
کد خبر: 82998736
مديرعامل پاس به دليل بدهي مالي استعفا كرد

همدان- ايرنا- مديرعامل تيم فوتيال پاس همدان بدهي هاي سرسام آور مالي اين باشگاه را عامل استعفاي رسمي خود از اين سمت اعلام كرد و از سمت خود كنار كشد.

به گزارش ايرنا، امير عظيمي اواخر سال گذشته و در چهار هفته پاياني به عنوان مديرعامل پاس منصوب شد اما به رغم تزريق منابع مالي مناسب نتوانست از سقوط اين تيم به ليگ سه جلوگيري كند.
وي به خواست مسئولان اجرايي همدان امسال نيز هدايت پاس را برعهده گرفت و در نخستين گام با هماهنگي هيات مديره نسبت به خريد امتياز يك تيم دسته دومي اقدام كرد.
با وجود خريد امتياز تيم دسته دومي، رئيس كميته مسابقات سازمان ليگ فوتبال در گفت وگويي اعلام كرد؛ تيم پاس همدان براي حضور در ليگ دسته دوم نيازمند تسويه بدهي‌هاي خود به طلبكاران است.
سعيد فتاحي همچنين به اين نكته اشاره كرد كه از نظر كميته مسابقات سازمان ليگ فوتبال كشور، تيم پاس در ليگ دسته سوم قرار گرفته و براي شركت در ليگ دسته دوم نياز به طي كردن فرايند قانوني دارد.
اين شرايط باعث شد تا امير عظيمي مديرعامل باشگاه پاس خواستار اقدام هيات مديره نسبت به تعيين تكليف بدهي ها شود.

** بدهي 35 ميليارد ريالي پاس
وي در اين باره مي گويد: بر اساس اقدام شاكيان تاكنون بدهي هاي باشگاه 35 ميليارد ريال مشخص شده است و بايد نسبت به تسويه آنها منابع مالي لازم تزريق شود.
عظيمي افزود: از زمان حضورم در اين باشگاه تاكيد كردم كه به هيچ عنوان به بدهي هاي گذشته ورود نخواهم كرد و فقط هزينه هاي اين فصل تيم را مي پذيريم.
وي اضافه كرد: اين موضوع را صورتجلسه نيز كرده ايم و تنها با اين هدف در پاس حضور يافتم كه براي فصل جديد مسابقات هزينه لازم را پرداخت كنم و تيم را تحت مديريت خود قرار دهم.
وي خاطرنشان كرد: با اين شرايط به هيچ عنوان به صلاح نيست كه در پاس باشم.

** بدهي ها تمركز تيم را برهم مي زند
وي در ادامه گفت: معتقدم بدهي هاي تيم پاس تمركز اعضاي تيم را در طول فصل برهم مي زند و بايد نسبت به تسويه آن چاره انديشي كنند.
عظيمي افزود: به هر حال حق طلبكاران است كه نسبت به تسويه مالي با آنها اقدام شود.
وي خاطرنشان كرد: حتي براساس اعلام سازمان ليگ و فدراسيون، تا زمانيكه براي بدهي هاي شكايتي تيم پاس اقدام لازم صورت نگيرد، از حضور در مسابقات محروم مي شود.
مديرعامل مستعفي پاس يادآور شد: فدراسيون با هيچ تيمي شوخي ندارد و با اين اوصاف حضور در ليگ 2 با نام پاس غيرممكن خواهد بود.

** استعفا منطقي ترين راه است
عظيمي گفت: طي روزهاي اخير شاهد شكايت طلبكاران از طريق مراجع قضايي و فدراسيون بوده ام و حتي در چند مورد احضار شده ام.
وي افزود: با اين شرايط نمي توانم با آبروي خود بازي كنم چرا كه مسئول پاسخگويي نسبت به بدهي هاي گذشته نيستم و نخواهم بود.
وي اضافه كرد: علاقه مند به حمايت همه جانبه از تيم پاس بودم اما با شرايط فعلي، مسئوليت پذيرفتن به صلاح نيست.
عظيمي يادآور شد: حتي نشست شب گذشته با مديركل ورزش و جوانان همدان نيز به نتيجه مثبت ختم نشد و نمي خواهم با وعده و وعيد به تيمداري بپردازم.
پاس همچنان براي حضور در ليگ دسته دوم فوتبال كشور در بلاتكليفي قرار دارد.
سازمان ليگ به طور رسمي اعلام كرده كه تيم پاس به دليل بدهي ها نمي تواند در ليگ 2 باشد و امتيازي كه همداني ها در ليگ 2 خريداري كرده اند به نامي ديگر بايد شركت داده شود.
پاس هم اينك در ليگ دسته سه كشور قرار دارد و مسئولان اجرايي همدان گمان مي برند با خريد امتياز ليگ دويي، مي شود پاس را در اين رده شركت داد.
7520/2090