۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۳۳
کد خبر: 82999991
T T
۰ نفر
نجباء عراق خواستار اجراي احكام اعدام تروريست ها شد

بغداد - ايرنا - 'اكرم الكعبي' دبيركل جنبش مقاومت اسلامي نجبا در ديدار وزير دادگستري عراق با تاكيد بر ضرورت تشديد مبارزه با پديده تروريسم، خواستار اجراي احكام اعدام صادره شده عليه اعضاي گروههاي تروريستي در اين كشور شد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از مركز رسانه اي نجباء، اين چندمين بار است كه الكعبي اعدام افراد تروريست كه در زندان هاي عراق نگهداري مي شوند را از 'حيدر الزاملي' وزير دادگستري عراق خواستار شده است.
دبيركل جنبش مقاومت اسلامي نجباء در جريان ديدار وزير دادگستري عراق با وي همچنين اوضاع سياسي و امنيتي عراق را بررسي و درباره راهكارهاي ممكن براي حل مشكلات موجود رايزني كرد.
الزاملي نيز در پايان اين ديدار از تلاش ها و جانفشاني هاي مقاومت اسلامي نجبا براي حفاظت از امنيت عراق قدرداني و بر اعمال مجازات قانوني در حق تروريست ها تاكيد كرد.
گفتني است كه حكم اعدام عليه جرايم تروريستي و برخي جنايات ديگر در دادگاه هاي عراق صادر ولي معمولا به مرحله اجرا نمي رسد.
روند قطعي شدن حكم اعدام در عراق نيز پيچيده و طولاني است و پس از صدور آن از سوي دادگاه بدوي و تاييد آن در دادگاه تجديدنظر، توسط كميته هاي تخصصي در شوراي عالي قضايي بررسي و در صورت تاييد به رياست جمهوري ارسال مي شود و پس از امضاي رييس جمهوري، وارد مرحله اجرا مي شود.
با اين حال حيدرالعبادي نخست وزير و فرمانده كل نيروهاي مسلح عراق در پي عمليات گروهك تروريستي داعش در روز 27 خرداد ماه در منطقه ارتفاعات حمرين (جاده حد فاصل بغداد به كركوك) كه به ربوده شدن 6 راننده كاميون و قتل آنها انجاميد، دستور اجراي احكام اعدام 13 تروريست محكوم را صادر كرد. اين احكام بلافاصله به اجرا گذاشته شد.
بسياري از شخصيت ها و احزاب عراقي نيز پيش تر بارها بر ضرورت تشديد اقدامات امنيتي و پليسي براي مقابله با بقاياي داعش و تروريست ها، خواستار اجراي احكام اعدام درحق تروريست هاي محكوم شده اند.
خاورم*4*380**