۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۰۸
کد خبر: 83000849
T T
۰ نفر

نوجوانان خراسان شمالي در جودو قهرمان شدند

۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۰۸
کد خبر: 83000849
نوجوانان خراسان شمالي در جودو قهرمان شدند

بجنورد- ايرنا- دبير انجمن كوراش كشور گفت: خراسان شمالي در سي و هشتمين دوره رقابت هاي جودوي نوجوانان پسر قهرماني كشور در جايگاه نخست قرار گرفت.

كوروش خسرويار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: رقابت هاي جودوي قهرماني نوجوانان پسر كشور با حضور 33 تيم از 31 استان به ميزباني سنندج برگزار شد كه ورزشكاران استان در آن، خوش درخشيدند.
وي افزود: در اين مسابقات 264 جودوكار در هشت وزن با هم رقابت كردند كه تيم خراسان شمالي با كسب 2 مدال طلا، يك مدال نقره و يك مدال برنز در جايگاه نخست قرار گرفت.
رئيس هيات جودو، جوجيتسو و كوراش خراسان شمالي تصريح كرد: خراسان شمالي بالاتر از استان هاي تهران و چهارمحال و بختياري جايگاه اول را در مسابقات انفرادي از آن خود كرد.
وي خاطرنشان كرد: محسن نيستاني در وزن 66 كيلوگرم و حسين روحاني در وزن 90+كيلوگرم مدال طلا به دست آوردند و اميرحسين يزداني در وزن 55 كيلوگرم مدال نقره را از آن خود كرد همچنين حسين سعيدي برجي در وزن 55 كيلوگرم مدال برنز را به خود اختصاص داد.
به گفته رئيس هيات جودو، جوجيتسو و كوراش خراسان شمالي در اين مسابقات جودوكاران در وزن هاي ۵۰، ۵۵، ۶۰، ۶۶، ۷۳، ۸۱، ۹۰ و ۹۰+ كيلوگرم انفرادي و در بخش مسابقات تيمي در وزن هاي ۶۰، ۶۶، ۷۳، ۸۱ و ۸۱+ كيلوگرم به مصاف هم رفتند.
سي و هشتمين دوره رقابت هاي جودوي نوجوانان پسر قهرماني كشور در بخش انفرادي و تيمي در سالن آزادي شهر سنندج برگزار شد.
خراسان شمالي مهد كشتي باچوخه است كه اين كشتي شباهت زيادي با فنون رشته جودو دارد و به همين دليل تاكنون جودوكاران زيادي از اين استان در سطح ملي درخشيده اند.
7185/ 6042