۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۳۹
کد خبر: 83001004
T T
۰ نفر
آتش زدن به كاه و كلش شاليزار در آستارا پيگرد قانوني دارد

آستارا - ايرنا - رئيس اداره حفاظت محيط زيست آستارا گفت: آتش زنندگان كاه و كلش در شاليزارها به علت ايجاد آلودگي هوا و تهديد سلامت عمومي به محاكم قضايي معرفي مي شوند و كشاورزان از اين كار خودداري كنند.

محمدرضا روشني روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: در روز گذشته در دو شاليزار محدوده روستاهاي بخش مركزي آستارا پس از برداشت برنج، كاه و كلش را آتش زده بودند و نيروهاي يگان حفاظت محيط زيست در محل حضور يافته و به شناسايي متخلفان پرداختند.
وي بيان كرد: سوزاندن كاه و كلش موجب آلودگي محيط زيست، انتشار ذرات معلق در هوا و بيماري هاي تنفسي مي شود و براي مقابله با آن، گشت و كنترل شبانه روزي يگان حفاظت محيط زيست داير شده و دهياران، خطرات آن را به كشاورزان گوشزد مي كنند.
مدير جهاد كشاورزي آستارا نيز گفت: آتش زدن پسماند زراعي موجب تقويت اراضي كشاورزي نمي شود اما برگرداندن كاه و كلش به زمين از طريق شخم، نياز به مصرف كود را كاهش مي دهد.
ايرج شياركار افزود: محصول حدود 35 درصد از سه هزار و 200 هكتار مزارع برنج آستارا برداشت شده است و با سوزاندن كاه و كلش در شاليزارها، امكان آتش سوزي باغ ها، درختان و مراتع وجود دارد.
آستارا هفت هزار و 500 هكتار اراضي كشاورزي دارد و در سه هزار و 200 هكتار آن، برنج كشت مي شود.
اين شهرستان با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان واقع شده است.
7105 / 7124 /6030