۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۱
کد خبر: 83002296
T T
۰ نفر
اصفهان و مباركه در حمل و نقل از اهميت خاصي برخوردارند

اصفهان - ايرنا - معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور گفت: شهرستان هاي اصفهان و مباركه از قطب ها و كريدورهاي حمل و نقل كشور و از اهميت خاصي برخوردارند.

' عبدالهاشم حسن نيا ' روز چهارشنبه در حاشيه آغاز عمليات احداث سه پروژه عمراني راه و شهرسازي مباركه در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: استان اصفهان با داشتن حدود 35 هزار دستگاه وسيله نقليه و حمل و نقل بار و مباركه با سه هزار دستگاه نشان مي دهد كه اين دو شهرستان از جايگاه ويژه اي در حمل و نقل بار در كشور برخوردارند.
وي اضافه كرد: از سوي ديگر اصفهان، يكي از استان هاي حساس در كريدورهاي شمال - جنوب و شرق - غرب كشور محسوب مي شود.
معاون وزير راه و شهرسازي افزود: پروژه اي كه امروز عمليات احداث آن توسط اداره كل راه و شهرسازي استان اصفهان آغاز شد حدود 22 كيلومتر از مسير آن بصورت چهار خطه و از محل اعتبارات ملي و استاني تامين مي شود.
وي يادآور شد: اين كريدور، مركز و شمال غرب كشور را به استان هاي تهران، اصفهان وهمچنين بروجن، لردگان به سمت ايذه و باغملك و در نهايت بندر امام وصل مي كند و همچنين از مسيرهاي ديگري به بندر بوشهر نيز متصل مي شود.
حسن نيا افزود: با توجه به هماهنگي هاي انجام شده توسط اداره كل راه وشهر سازي، اميد است تا پايان سال آينده، اين محور چهار خطه شود و مردم بتوانند براي تردد در اين مسير كه از مسيرهاي پرتصادف محسوب مي شود به آرامي و ايمن عبور كنند.
رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي، از جمله برنامه هاي اين سازمان را توسعه شبكه بزرگراهي و آزاد راهي عنوان كرد و گفت: ايمن و كيفي سازي وضع موجود جاده ها در دستور كار اين سازمان قرار دارد و اميد است بتوانيم با تامين اعتبار بيشتر و رفع مشكلات موجود خدمات بهتري براي تسهيل رفت و آمد مردم در جاده ها ارائه دهيم.
وي، همچنين با اشاره به اينكه بخشي از ترافيك جاده ها به خاطرتوليد كارخانجات صنعتي مانند سيمان، فولاد، ذوب آهن و پالايشگاه است گفت: اين صنايع به دليل تقاضاي سفر و حمل و بار، در ترافيك جاده اي سهم دارند و اگر در اجراي پروژه هاي عمراني مشاركت كنند، زمينه تسهيل حمل بار و مسافر و همچنين كاهش هزينه هاي بار از مبدا تا مقصد را فراهم مي نمايند.
حسن نيا خاطرنشان كرد: در چند سال اخير صنايع بزرگ استان اصفهان به عنوان پايلوت براي اجرا و تكميل پروژه هاي عمراني اين استان مشاركت كرده اند.
معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس راهداري و حمل و نقل جاده اي در بازديد از شهرستان مباركه پروژه باند دوم محور مباركه- بروجن، تقاطع غيرهمسطح بلوار اميركبير و تقاطع غيرهمسطح لاو- مجلسي را كلنگ زني كرد.
باند دوم جاده مباركه - بروجن به طول حدود 26 كيلومتر و با اعتبار 40 ميليارد تومان، تقاطع غيرهمسطح بلوار اميركبير با اعتبار حدود پنج ميليارد تومان و همچنين تقاطع غيرهمسطح لاو - مجلسي با مشاركت فولاد مباركه با اعتبار چهار ميليارد تومان اجرا مي شود.
شهرستان مباركه در فاصله 45 كيلومتري جنوب غربي اصفهان قرار دارد.
6994/6020