۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۲۳:۱۴
کد خبر: 83002681
T T
۰ نفر
جشنواره شعر  « تمدار بیت» درخت تنومند ادبیات بومی ایران است

شهركرد- ایرنا- مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره منطقه ای شعر «تمدار بیت» اگرچه در ابتدا یك نهال نوپا بود، اما اكنون به یك درخت تنومند در حوزه شعر و ادبیات بومی و محلی تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، جواد كارگران دهكردی روز سه شنبه در آیین اختتامیه جشنواره تمدار بیت شهرستان اردل افزود: این جشنواره اكنون به سال دوازدهم خود رسید و به یك درخت تنومند در حوزه ادبیات بومی تبدیل شده است.
وی تصریح كرد: در سطح كشور چنین تجمعی با كیفیت بالا در حوزه ادبیات و با حضور همه اقوام ایرانی مناطق زاگرس وجود ندارد و این جشنواره به اتحاد اقوام و قومیت ها كمك می كند.
كارگران اظهار داشت: در جشنواره دوازدهم 132 شاعر از 8 استان زاگرس نشین ایران حضور داشتند كه 461 اثر در موضوعات مختلف به دبیرخانه جشنواره رسید.
به گفته وی از این تعداد 103 اثر از سوی هیات داوران در بخش آیینی مورد پذیرش قرار كرد و مابقی آثار در بخش آزاد شركت كردند.
فرماندار شهرستان اردل نیز گفت: جشنواره تمدار بیت موفق شد بیشتر فرهنگ دوستان زاگرس نشین را در بخش شعر محلی دور هم جمع كرد.
محمود كیانی با بیان اینكه این روزها گمشده بشریت مهربانی و صلح است، افزود: شاعران در برج عاج نیستند و در میان مردم قرار دارند به همین دلیل مورد استقبال مردم قرار می گیرند.
وی پرخاشگری را یكی از معضلات اجتماعی دانست و گفت: شاعران با روح لطیف شعرهای خود در خصوص كاهش این معضل اجتماعی نقش آفرین باشند.
به گزارش ایرنا، تمدار بیت نوعی شعر با گویش لری و بختیاری است كه زنان قالیباف هنگام قالیبافی بر روی دار، با گویش محلی خود، آن را زمزمه می كنند.
اردل در حدود 90 كیلومتری شهركرد مركز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.
2097