۲۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۵۳
کد خبر: 83003860
T T
۰ نفر

مطالبه مردم مقابله با فساد در كشور است

۲۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۵۳
کد خبر: 83003860
مطالبه مردم مقابله با فساد در كشور است

سمنان- ایرنا- امام جمعه موقت سمنان گفت: مقابله با تمام زمینه های فساد در كشور مطالبه آحاد مردم از قوای سه گانه كشور است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر افزود: تقاضای مردم از مسوولان در هر سه قوه برخورد قاطعانه با مفسدان و تروریست های اقتصادی است.
وی با بیان اینكه مقابله با فساد اكنون گفتمان عمومی جامعه است، خاطرنشان كرد: هر كس در هر جایگاه و مقامی كه چار فساد شد باید بدون هیچ مماشاتی با آن برخورد شود.
امام جمعه موقت سمنان با بیان اینكه هر سه قوای نظام اسلامی در مقابله با فساد وظایف سنگینی دارند، تاكید كرد: قانونگذاران با قوانین قدرتمند و نظارت قوی و بخش اجرایی با اقدامات اركان نظارتی خود باید جلوی فساد را بگیرند.
وی با تاكید بر اینكه فسادها و اختلاس ها یك شبه اتفاق نمی افتد، افزود: قوه قضاییه نیز باید با برخورد قاطع، ریشه فساد را بخشكاند.
مهدوی نژاد با بیان اینكه از سوی دیگر، فساد نباید در جامعه بزرگنمایی شود، گفت: دشمنان نظام اسلامی می خواهند طوری وانمود كنند كه فساد در ایران اسلامی سیستماتیك و همه گیر شده است.
وی اضافه كرد: القای این فرضیه كه فساد در ایران فراگیر شده و نمی توان با آن مقابله كرد و همه چیز از بین رفته است، بازی كردن در زمین دشمن است.
امام جمعه موقت سمنان با تاكید بر اینكه دولت باید به توصیه های رهبری در حوزه اقتصادی بیش از گذشته توجه كند، یادآور شد: اگر به اشارات رهبری در مبانی اقتصاد مقاومتی و شعارهای سال توجه می شد، امروز مشكلاتی مانند مسایل معیشتی و اشتغال گربانگیر جامعه نبود.
وی افزود: همان طور كه رهبری تاكید كردند، درست است كه تحریم ها در مسایل كشور تاثیر داشته است ولی آنچه آن را بی اثر می كند مدیریت صحیح مسایل داخلی است.
مهدوی نژاد به شهادت حجاج ایرانی در فاجعه منا در سال 1394 اشاره و خاطرنشان كرد: 463 شهید از بیش از 2 هزار و 400 شهید منا ایرانی بودند و اگر اخطار حیدری رهبر انقلاب نمی بود، دسترسی به این شهدا نیز میسر نمی شد.
وی ضمن مقایسه كودتای 28 مرداد 1339 با وقایع انقلاب اسلامی، گفت: پس از انقلاب اسلامی دشمن قصد شكست انقلاب از طریق جاسوس خانه ای به نام سفارت آمریكا در تهران را داشت ولی اشتباه آمریكا در این ماجرا این بود كه امام خمینی(ره) و مردم انقلابی ایران را به درستی نشناخته بود.
امام جمعه موقت سمنان به 26 مرداد 1369 سالروز بازگشت آزادگان اشاره و اضافه كرد: آزادگان با قاطعیت و رهایی از نفسانیت در برابر زورگویی های رژیم بعث ایستادگی كردند، آنها قرآن مجسم هستند كه با مقاومت خود باعث سربلندی ایران و درهم شكسته شدن ارتشیان عراق شدند.
از استان سمنان 6 حاجی از كاروان استان های دیگر در فاجعه منا در سال 1394 به شهادت رسیدند.
استان سمنان بیش از سه هزار شهید، هفت هزار و 600 جانباز و 243 آزاده دارد.
6103/6026