۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۱
کد خبر: 83004436
T T
۰ نفر

324 نفر در سیل جنوب هند جان باختند

۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۱
کد خبر: 83004436
324 نفر در سیل جنوب هند جان باختند

دهلی نو-ایرنا- بر اثر بارندگی شدید و وقوع سیل در فصل بارندگی (مانسون) كه هم اكنون درهند حاكم است در ایالت كرالا در جنوب شرق این كشور تاكنون 324 نفر كشته و هزاران نفر مجبور به ترك خانه های خود شده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه 'هندوستان تایمز' در روز شنبه، پینارایی ویجایان سروزیر ایالت كرالا گفت: در طول بارندگی های شدید فقط در یك هفته گذشته بیش از 180 نفر جان خود را از دست داده اند و وضعیت وخیم ناشی از سیل و بارندگی های شدید تاكنون هزاران نفر را بی خانمان و محصولات كشاورزی را نابود كرده است.
سازمان هواشناسی هند گفت: اگرچه از شدت بارندگی ها در ایالت كارالا در روز شنبه كاسته خواهد شد، اما از روز یكشنبه یك جو بارشی جدید در ایالت های كرالا و تامیل نادو آغاز می شود.
سروزیر ایالت كرالا در پیامی گفت: كرالا با بدترین سیل در صد سال گذشته روبرو است. رها سازی آب در 80 سد این ایالت آغاز شده است.
در این سیل 324 نفر كشته شده اند و بیش از 220 هزار نفر در یك هزار و 500 اردوگاه نجات اسكان داده شده اند.
نارندرا مودی نخست وزیر هند امروز (شنبه) به كرالا سفر می كند تا به صورت هوایی وضعیت سیل در این ایالت را بررسی كند. مودی در حساب توئیتری خود اعلام كرد: در تماس تلفنی با سروزیر ایالت كرالا، وضعیت سیل و عملیات های امداد و نجات را بررسی كردم. امروز برای كنترل وضعیت به ایالت كرالا سفر خواهم كرد.
سروزیر ایالت كرالا توضیح داد: 14 تیم ارتش،28 تیم نیروی دریایی و 39 تیم نیروی ملی مبارزه با بلایای طبیعی در عملیات امداد و نجات شركت كرده اند. تاكنون بیش از 4 هزار نفر از مناطق سیل زده نجات یافته اند.
یك سخنگوی نیروی ملی مبارزه با بلایای طبیعی گفت: در 9 روز گذشته 4 هزار و 319 نفر به مناطق امن تر منتقل شده اند درحالی كه 44 نفر از مناطق سیل زده نجات پیدا كرده اند.
سروزیر ایالت كرالا همچنین ادعاهای مطرح شده در خصوص ترك خوردن سد بسیار قدیمی 'مولا پریار' را رد كرد و اخطار داد علیه افرادی كه شایعه منتشر می كنند اقدام جدی خواهد شد.
همچنین باند فرود در فرودگاه شهر كوچی در این ایالت به زیر آب رفته است و مقامات اعلام كرده اند پروازها در این فرودگاه تا تاریخ 26 ماه اوت (4 شهریور) لغو شده اند. حركت 25 قطار در این ایالت نیز لغو شده اند.
بر اساس گزارش های منتشر شده، در فصل بارانی جاری، 868 نفر در هفت ایالت هند بر اثر وقوع سیل جان خود را از دست داده اند.
ایالت كرالا كه دارای 44 رودخانه است در سال 1924 شاهد شدید ترین سیل به دلیل بارندگی های فصلی بود.
براساس گزارش های منتشر شده براثر وقوع سیل و رانش زمین در سال گذشته بیش از 900 نفر در هند جان باخته اند.
هند در كنار زلزله تقریبا هر سال تحت تاثیر شرایط آب و هوایی شدید مانند طوفان، رانش زمین و سیل قرار می گیرد.
كشاورزی یكی از بخش های بسیار بزرگ در هند محسوب می شود و بلایای طبیعی از جمله سیل و خشكسالی می تواند بر اقتصاد این كشور بسیار تاثیر بگذارد.
زندگی بیش از 60 درصد از مردم هند به صورت مستقیم و غیرمستقیم به كشاورزی وابسته است.
باران های موسمی (مانسون)كه از ژوئن (خرداد) تا سپتامبر (شهریور) به طور منظم در هند ادامه دارد همه ساله خسارت جانی و مالی زیادی دراین كشور برجای می گذارد.
آساق**267**1424**1337