۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۳
کد خبر: 83004654
T T
۰ نفر
جذب تسهيلات اشتغالزا در آران و بيدگل 25 برابر شد

كاشان- ايرنا- فرماندار آران و بيدگل از رشد 25 برابري جذب تسهيلات اشتغال فراگير در 10 روز گذشته در اين شهرستان خبر داد.

گزارش ايرنا از روابط عمومي فرمانداري آران و بيدگل حاكي است، ابوالفضل معيني نژاد روز شنبه گفت: با توجه به پيگيري هاي صورت گرفته در زمينه جذب تسهيلات اشتغال فراگير، در 10 روز گذشته بيش از 60 ميليارد ريال اعتبار از سوي بانك هاي عامل اين شهرستان جذب شده است.
وي با اشاره به سهميه 350 ميليارد ريالي شهرستان آران و بيدگل براي جذب اعتبارات اشتغالزا افزود: با بررسي هاي انجام شده در اين بخش نزديك به 510 ميليارد ريال طرح مصوب داريم كه 60 ميليارد آن جذب شد.
فرماندار آران و بيدگل بيان كرد: مشكل جذب اعتبارات در طرح اشتغال فراگير بيشتر مربوط به شرايط سختي است كه بانك هاي عامل در استان و شهرستان ايجاد كردند.
او با اشاره به جذب 110 ميليارد ريال در بخش اشتغال روستايي اضافه كرد: سهميه شهرستان آران و بيدگل در اين بخش تنها 36 ميليارد ريال بود كه با همكاري متقاضيان و همچنين مديريت كارگروه اشتغال شهرستان سه برابر بيش از سقف اعتبار را جذب كرديم و 210 ميليارد ريال طرح مصوب نيز وجود دارد.
معيني نژاد در ادامه به كمبود و گراني مواد اوليه واحدهاي توليدي فرش ماشيني آران و بيدگل اشاره كرد و گفت: نبود مواد اوليه موجب بحران در توليدات اين محصول شده و مسئولان در وزرات صنعت، معدن و تجارت بايد هرچه زودتر به فكر حل اين مشكل اساسي باشند.
پيش تر رئيس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي آران و بيدگل از جذب مبلغ 356 ميليارد و 670 ميليون ريال تسهيلات بانكي در سال 1396 در بخش صنايع و شركت هاي تعاوني جهت رونق توليد و ايجاد اشتغال در اين شهرستان خبر داده بود.
نرخ بيكاري بر اساس آخرين آمارها در شهرستان آران و بيدگل 5.9 درصد اعلام شده است.
شهرستان آران و بيدگل با جمعيت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله 6 كيلومتري كاشان و 215 كيلومتري شمال اصفهان واقع مي باشد. 
7472/8123