۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۶
کد خبر: 83005749
T T
۰ نفر
سفر دريايي از بندر خرمشهر به كويت 25 درصد افزايش يافت

آبادان - ايرنا - مدير كل بندر و دريانوردي خرمشهر گفت: سفر دريايي از بندر خرمشهر به كشور كويت از ابتداي سال جاري تاكنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رشد 25 درصدي رسيد.

محمد محسني يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا شمار مسافراني كه از ابتداي امسال تا اواخر مردادماه جاري به وسيله كشتي از خرمشهر به كويت سفر كردند 9هزار و 206 نفر عنوان كرد و افزود: تردد مسافران در قالب 144 سفر دريايي انجام شده است.
وي نرخ مناسب سفر دريايي نسبت به سفر هوايي، بالا بودن ضريب ايمني حمل و نقل دريايي و بهره مندي از جذابيت هاي گردشگري دريايي را از جمله مزاياي اين نوع سفر بيان كرد.
محسني در ادامه گفت: كشتي مسافري 'نگين' از نوع كاتاماران با ظرفيت 235 مسافر در روزهاي يكشنبه و چهارشنبه از كويت به بندر خرمشهر و در روزهاي دوشنبه و پنجشنبه از بندر خرمشهر به كويت مسافران را جابجا مي كند.
وي در خصوص پايانه مسافري دريايي خليج فارس بندر خرمشهر اظهار داشت: اين پايانه با وسعت 6 هزار متر مربع مجهز به امكانات پيشرفته با ظرفيت خدمات رساني به يكهزار و 200 مسافر در روز از سال 86 تاكنون در بندر خرمشهر راه اندازي شده است.
به گفته وي خط مسافري دريايي بندر خرمشهر به كويت پيش از جنگ تحميلي در بندر خرمشهر فعال بوده و با شروع دوران بازسازي از سال 73 توسط يك فروند كشتي با ظرفيت250 مسافر مجددا راه اندازي شد و فعاليت آن تاكنون بدون وقفه ادامه دارد.
نخستين اسكله خرمشهر در سال 1308 خورشيدي و در جريان پهلوگرفتن يك فروند اقيانوس‌پيما به بهره‌برداري رسيد.
بندر خرمشهر يكي از بنادركانتينري كشور در خليج فارس بوده و به دليل همجواري با كشور عراق، يك منطقه استراتژيك از نظر تجاري و سياسي محسوب مي شود كه با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاري اروند و نزديكي به پالايشگاه آبادان و صنايع فولاد خوزستان فرصت مناسبي براي سرمايه گذاري در آن فراهم است.
توسعه پايانه بندر خرمشهر و ساخت يك پايانه استاندارد در زميني به وسعت 30 هكتار در دستور كار قرار دارد.
7100/6068