۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۱۹
کد خبر: 83005858
T T
۰ نفر
مراجعان سقط درماني در كهگيلويه و بويراحمد 18 درصد كاهش يافت

ياسوج- ايرنا- مديركل پزشكي قانوني كهگيلويه و بويراحمد گفت: 32 گواهي صدور مجوز سقط درماني از اول امسال تاكنون در اداره كل پزشكي قانوني استان صادر شده كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 18 درصد كاهش يافته است.

كامروز اميني روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: از ابتداي سال جاري تاكنون تعداد 50 مورد پرونده با موضوع سقط درماني در اين اداره كل پذيرش شده است.
وي افزود: از اين تعداد 32 مورد با بررسي مدارك و مستندات مورد نياز، منجر به صدور مجوز سقط طبي شده، تعداد 9 مورد عدم صدور مجوز و تعداد 9 مورد نيز بعد از تشكيل پرونده به دليل عدم پيگيري مراجعان بايگاني شده است.
اميني بيان كرد: آمار تشكيل پرونده براي سقط درماني در مدت مشابه سال گذشته 59 مورد و صدور گواهي سقط درماني 39 مورد بوده است.
وي عنوان كرد: بر اساس سالنامه آماري سازمان پزشكي قانوني كشور، استان كهگيلويه و بويراحمد در سال 96 به نسبت سال 95 به ميزان 30 درصد كاهش صدور مجوز سقط طبي را داشته است.
مديركل پزشكي قانوني كهگيلويه و بويراحمد بر مراجعه به موقع متقاضيان سقط درماني به پزشكي قانوني تاكيد كرد.
يكي از مهم‌ترين شروط صدور مجوز سقط درماني در پزشكي قانوني سن بارداري است كه بر اساس قانون بايد قبل از چهار ماهگي يا 19 هفتگي بر اساس سونوگرافي‌هاي معتبر انجام شود.
در صورت وجود شرط فوق ساير شرايط از جمله وجود ناهنجاري در جنين كه موجب عسر و حرج مادر شود و يا بيماري مادر كه ادامه بارداري را براي او با خطر جاني توأم مي‌كند، مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
پزشكان در مورد ارجاع به موقع مادران باردار و مادران در مورد مراجعه به موقع به ادارات پزشكي قانوني بايد محدوديت زماني فوق را مد نظر قرار دهند.
9868/6110