۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۱۳
کد خبر: 83005966
T T
۰ نفر

28 كوره غيرمجاز توليد زغال در ايلام شناسايي شد

۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۱۳
کد خبر: 83005966
28 كوره غيرمجاز توليد زغال در ايلام شناسايي شد

ايلام - ايرنا - يگان حفاظت منابع طبيعي و آبخيزداري ايلام گفت: 28 كوره غيرمجاز توليد زغال در سطح اراضي جنگلي استان از ابتداي سال جاري تاكنون شناسايي و كشف شده است.

سرهنگ غلامرضا فتحي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در اين رابطه تعداد هفت فقره پرونده متخلفان به مراجع قضايي ارجاع داده شد.
وي افزود: تعداد افراد متخلف شناسايي و دستگيرشده مرتبط با كوره هاي توليد زغال 16 نفر هستند كه تحويل محاكم قضايي و قانوني شدند.
يگان حفاظت منابع طبيعي و آبخيزداري ايلام يادآور شد: از اين كوره هاي غيرمجاز مقدار 2 هزار و 20 كيلو گرم زغال كشف و ضبط شد.
فتحي تاكيد كرد: امسال توليد كوره در جنگل به منظور تبديل هيزم خشك به زغال از سوي سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري ممنوع شده است، اما عده اي سودجو با ايجاد كوره هاي توليد ذغال در دل جنگل به صورت غيرقانوني اقدام به توليد و استخراج اين فرآورده جنگلي كرده اند.
وي افزود: بيشتر مقادير زغال و كوره هاي ايجاد شده از سوي متخلفان مربوط به حوزه استحفاظي شهرستان ايلام و اراضي جنگلي اين شهرستان بوده است.
به گزارش ايرنا، بيشتر زغال توليد شده به مصرف كبابي و قليان سراها مي رسد.
از گستره 2 ميليون هكتاري استان ايلام يك ميليون و 700 هزار هكتار آن را عرصه هاي ملي طبيعي تشكيل داده است كه از اين مقدار سهم جنگل هاي استان 640 هزار هكتار است.
7172/6119