بودجه دولتي در برنامه هاي دهه ولايت هزينه نمي شود

ياسوج- ايرنا- مديركل اوقاف و امور خيريه كهگيلويه و بويراحمد گفت: هيچگونه بودجه دولتي در برنامه هاي دهه ولايت و امامت سال هاي قبل و امسال اين استان هزينه نمي شود بلكه از طريق اعتبارات فرهنگي بقاع متبركه استان تأمين خواهد شد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام سيد نورالله جنتي پور روز دوشنبه در نشست خبري در ياسوج به مناسبت دهه ولايت و امامت اظهار داشت: جشن ها و برنامه هاي اين دهه در تعدادي از بقاع متبركه داراي ظرفيت استان و با مشاركت مردم برگزار مي شوند.
وي افزود: شعار جشن ها و برنامه هاي دهه ولايت و امامت امسال «ولايت علوي و اكمال دين نبوي» بوده و زمان اجراي آنها در كهگيلويه و بويراحمد نيز 30 مرداد تا هفتم شهريور است.
مديركل اوقاف و امور خيريه كهگيلويه و بويراحمد بيان كرد: مهمترين برنامه ها شامل قرائت دعاي عرفه در روز سه شنبه 30 مرداد و قرائت دعاي ندبه در روز جمعه دوم شهريور امسال است.
حجت الاسلام جنتي پور عنوان كرد: راه اندازي كاروان شادي غدير، ايجاد موكب هاي پذيرايي از افراد شركت كننده در برنامه ها و جشن ها با عنوان طرح ضيافت غدير، بازسازي واقعه غديرخم با همكاري معاونت فرهنگي سپاه فتح در قالب طرح آيينه غدير و تجليل از شهداي سادات جزو ديگر جشن ها و برنامه هاي دهه ولايت و امامت امسال در كهگيلويه و بويراحمد است.
وي ابراز داشت: در اين دهه از سه گروه شامل كاركنان سادات دستگاه هاي اجرايي، حافظان خطبه غدير و افرادي كه نام آنها علي است تجليل مي شود.
حجت الاسلام جنتي پور گفت: 10 هزاار جلد كتابچه «ماه ولايت» با موضوع غديرخم بين افراد شركت كننده در برنامه ها و جشن هاي دهه ولايت و امامت امسال در بقاع متبركه كهگيلويه و بويراحمد توزيع مي شود.
وي اظهار داشت: هدف از توزيع اين كتابچه آشنايي هر چه بيشتر مردم كهگيلويه و بويراحمد با واقعه غديرخم و ابعاد مختلف آن است.
حجت الاسلام جنتي پور افزود: يك مسابقه كتابخواني به صورت پيامكي از اين كتابچه در كهگيلويه و بويراحمد برگزار و به افراد برتر نيز جوايز ارزنده اي اهدا مي شود.
وي بيان كرد: آخرين مهلت براي ارسال پيامكي پاسخ هاي اين مسابقه 15 شهريور امسال و زمان قرعه كشي نيز 2 روز بعد است.
عيد قربان تا عيد غديرخم هر سال مصادف با 10 تا 18 ذيحجه به عنوان دهه ولايت و امامت نامگذاري شده است.
7535/6110