۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۴۹
کد خبر: 83007811
T T
۰ نفر
كمربندي مياني اروميه تا دهه فجر امسال كامل مي شود

اروميه- ايرنا- شهردار اروميه گفت: عمليات احداث كامل كمربندي مياني اروميه همزمان با اتمام كار ساخت تقاطع غيرهمسطح آذربايجان، در دهه مبارك فجر امسال به پايان مي رسد و شهروندان مي توانند از آن بهره برداري كنند.

محمد حضرت پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: عمليات بتن ريزي مسير والفجر به جاده مهاباد در حال حاضر آغاز شده و به محض اتمام اين مرحله و ايجاد ارتباط در اين مسير، زيرگذر شيخ شلتوت به سمت جاده مهاباد اجرايي مي شود.
وي اضافه كرد: اين بخش از تقاطع غيرهمسطح آذربايجان نيز در سريع ترين زمان ممكن به اجرا در مي آيد تا بخش قابل توجه اين پروژه به سرانجام برسد.
وي با اشاره به اجراي عمليات اجرايي رينگ بيروني شهر اروميه موسوم به كمربندي دوم بيان كرد: در حال حاضر، پنج كيلومتر از فاز اول اين كمربندي از محل تقاطع غير همسطح شهيدلر كورپوسي تا جاده انهر در حال اجراست.
شهردار اروميه ادامه داد: اين بخش از پروژه كمربندي دوم شهر اروميه تا دهه مبارك فجر امسال به بهره برداري مي رسد.
حضرت پور گفت: با گشايش كمربندي دوم شهر اروميه، معضل ترافيك در مسير‌هاي منتهي به شهرك‌هاي اطراف اين شهر كاهش مي‌يابد.
به گزارش ايرنا، كمربندي مياني شهر اروميه كه در مراحل پاياني ساخت قرار دارد، داراي 22.5 كيلومتر طول است و 14 تقاطع غيرهمسطح بر روي آن ساخته شده است.
آذربايجان، آخرين و چهاردهمين تقاطع غيرهمسطح رينگ كمربندي مياني اروميه است كه با اتمام آن، اين كمربندي بدون توقف خواهد بود.
كمربند بيروني شهر اروميه نيز به طول 29 كيلومتر در دست اجراست؛ اين مسير از محل تقاطع غيرهمسطح شهيدلر كورپوسي در ابتداي جاده سرو آغاز و در جاده سنتو، محل پاياني ايستگاه راه آهن به پايان مي‌رسد.
ساخت تقاطع غيرهمسطح آذربايجان از مهرماه 93 آغاز شده است و عمليات اجرايي آن چهار سال است كه ادامه دارد.
شهر 11 هزار هكتاري اروميه بيش از 750 هزار نفر جمعيت دارد.
8137/2093