۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۳۸
کد خبر: 83007868
T T
۰ نفر

ستاد غدير و دهه امامت در آستارا فعال شد

۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۳۸
کد خبر: 83007868
ستاد غدير و دهه امامت در آستارا فعال شد

آستارا - ايرنا - ستاد بزرگداشت غدير و دهه امامت در آستارا تشكيل شد و فعاليت خود را با هدف اجراي برنامه هاي فرهنگي و هنري در اين شهرستان آغاز كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا امام جمعه آستارا غروب دوشنبه در جلسه اين ستاد گفت: بين دستگاه هاي مختلف در برگزاري آئين هاي بزرگداشت عيد غدير و دهه امامت بايد وحدت رويه وجود داشته باشد.
حجت الاسلام كاظم حافظ نيا افزود: بزرگداشت مقام حضرت علي (ع) و عيد غدير، تكريم ارزش هاي الهي و انساني است و برنامه هاي دهه امامت و ولايت بايد آغازگر حركتي تازه براي تبيين انديشه هاي والاي علي (ع) به جوانان و امت اسلامي باشد.
وي با اشاره به اينكه شكوفايي انقلاب اسلامي، از بركات آموزه هاي عيدغدير است، اضافه كرد: پايداري ملت ايران به ولايت و مكتب اهل بيت (ع)، همواره دسيسه هاي شوم استكبار را نقش بر آب و ضربه هاي سنگيني بر پيكر نحس آنان وارد كرده است.
وي بيان كرد: برنامه هاي مختلف فرهنگي در دهه امامت و ولايت در آستارا برگزار خواهد شد و مهم ترين آنها جشن بزرگ غدير است كه در روز اين عيد با سخنراني آيت الله سيد احمد خاتمي امام جمعه موقت تهران، ساعت 10 صبح در مصلي نماز جمعه آستارا برگزار خواهد شد.
جمشيد مهدوي رئيس اداره اوقاف و امور خيريه و دبير ستاد غدير آستارا نيز در اين جلسه گفت: بايد با انجام برنامه هاي نو، متنوع و متفاوت از گذشته، دهه ولايت امسال را در خور شأن مولاي متقيان برگزار كنيم و دستگاه هاي فرهنگي و اجرايي نيز مشاركت كنند.
وي افزود: حدود 40 برنامه در قالب ستاد غدير در آستارا پيش بيني شده و اجراي كاروان غدير، مسابقات فرهنگي و جشن هاي غدير در سطج مساجد، برپايي ايستگاه هاي همه واقف باشيم در امام زادگان و محافل انس با قرآن از مهم ترين آنهاست.
وي اضافه كرد: با توجه به موقعيت مرزي آستارا، اجراي برنامه هاي فرهنگي در اين شهرستان با حضور شيعيان جمهوري آذربايجان باعث اتحاد و همدلي مسلمانان مي شود.
از عيد سعيد قربان تا عيد غدير خم به عنوان دهه امامت و ولايت نامگذاري شده است.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان واقع شده است.
7105 / 7124/2007