۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۳۶
کد خبر: 83008028
T T
۰ نفر

رشته نمايش هاي عروسكي در فرخشهر دانشگاهي شد

۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۳۶
کد خبر: 83008028
رشته نمايش هاي عروسكي در فرخشهر دانشگاهي شد

شهركرد-ايرنا- مديرعامل شركت فرهنگي هنري دريژنوي چهارمحال و بختياري گفت: با راه اندازي نخستين دانشگاه علمي- كاربردي فرهنگ و هنر استان در فرخشهر، رشته نمايش هاي عروسكي در واحدهاي علمي كاربردي ، دانشگاهي شد.

مليحه سليماني روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: مركز تخصصي و دانشگاه علمي- كاربردي فرهنگ و هنر استان به درخواست هنرمندان و با همكاري شهرداري فرخشهر تابستان امسال داير شد.
وي بيان كرد: در اين مركز علاوه بر رشته نمايش هاي عروسكي، رشته هاي هنري بازيگري، گريم و طراحي صحنه نيز براي نخستين بار در استان به صورت دانشگاهي و آكادميك آموزش داده مي شود.
سليماني، بهره گيري از ظرفيت هنرمندان و استادان مشهور كشوري، پذيرش دانشجو بدون كنكور، امكان بهره مندي علاقه مندان از تحصيل در اين مركز با مدرك ديپلم هنرستان، دبيرستان، نظام قديم يا جديد، بدون شرايط سني را از ويژگي هاي اين واحد دانشگاهي عنوان كرد.
به گفته وي، به دليل توسعه فعاليت هنري در استان، اين واحد آموزشي براي كاربردي كردن هنر از سالن نمايش و آمفي تئاتر و امكانات رفاهي خوابگاه نيز برخوردار شده است.
به گزارش ايرنا، پذيرش دانشجو در مقطع كارداني دانشگاه هاي علمي- كاربردي از 22 مردادماه آغاز شد و ثبت نام براي مقطع كارشناسي از 29 مرداد تا سوم شهريورماه ادامه دارد.
هم اينك بيش از چهار هزار و 500 دانشجو در 14 مركز علمي- كاربردي چهارمحال و بختياري مشغول به تحصيل هستند.
شهر فرخشهر در 10كيلومتري مركز چهارمحال و بختياري قرار دارد.
هنرمندان تئاتر چهارمحال و بختياري در چند سال اخير موفق به كسب جوايز و عناوين كشوري شده اند.
8125/2097