۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۱۲
کد خبر: 83008319
T T
۰ نفر
پارگی زنجیر دوچرخه، اشك ورزشكار شیرازی را در جاكارتا درآورد

شیراز - ایرنا - فرانك پرتو آذر بانوی دوچرخه سوار شیرازی در حالی كه از بخت های مسلم كسب مدال طلا در بازی های آسیایی 2018 جاكارتا بود، دوچرخه اش زنجیر پاره كرد و از مدال محروم و به جای رفتن روی سكو اشكهایش جاری شد.

به گزارش ایرنا،این دوچرخه سوار شیرازی سه شنبه در سومین روز این رقابت ها در رشته كراس كانتری ،هشت دقیقه معطل تعمیر دوچرخه اش شد و با از دست دادن این زمان طولانی با جسارت و امیدی كه به كسب مدال داشت ركاب زد، توانست به مقام چهارمی دست یابد و اشكهایش جاری شود.
برخی افراد پرسیدند: چرا در چنین رویداد مهمی كه ورزشكاران شركت كننده دیگر كشور ها با تجهیزات استاندارد و حرفه ای شركت می كنند چرا بانوی دوچرخه سوار كشورمان با نقص فنی دوچرخه اش نتواند به آرزویش برسد؟
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری پس از این اتفاق گفته است: پرتو آذر خیلی بدشانس بود كه زنجیر دوچرخه اش پاره شد و گرنه مدال طلا را به ارمغان می آورد.
به این ترتیب،عدم استفاده از دوچرخه استاندارد به شانس ربط داده شد و پرسش دیگر اینكه چرا دوچرخه سواران دیگر كشور كه حتی از نظر مالی ضعیف تر از ایران هستند بدشانسی نمی آورند و دوچرخه آنها پنچر نمی شود یا زنجیر چرخ پاره نمی كند؟
یكی از كارشناسان رشته دوچرخه سواری گفت: تا چه زمانی می خواهیم عدم نتیجه گیری ورزشكارانمان را به نداشتن شانس آن هم در چنین میدان های مهمی توجیه كنیم در صورتی كه حق ورزشكاران ایرانی است كه در این رویداد كه ارزیابی ورزش یك كشور براساس عملكرد در این بازی ها محاسبه می شود با بهترین تجهیزات و امكانات شركت كنند.
این اتفاق در حالی رخ می دهد كه این دوچرخه سوار شیرازی پیش از شروع مسابقات اعلام كرده بود كه دوچرخه استاندارد برای شرك در مسابقات آسیایی ندارم.
حسین زنجانیان دیگر دوچرخه سوار كشورمان هم كه بخت گرفتن مدال داشته در سومین روز این بازی ها دوچرخه اش پنچر و از دور مسابقات حذف شد كه به نظر می رسد بنا به ارزیابی مسئول یاد شده بدشانس بوده است.
پرتو آذر و زنجانیان از مدال محروم شدند و شاید دیگر فرصت برای این دوچرخه سواران بوجود نیاید كه بخواهند جبران كنند.
از استان فارس 11 ورزشكار در رقابت های آسیایی 2018 جاكارتا حضور دارند و پرتو آذر از جمله ورزشكارانی بود كه شانس كسب مدال داشت.
هجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018 از بیست و هفتم مرداد آغاز شده و تا یازدهم شهریور ماه 97 در 40 رشته و با حضور بیش از 11 هزار ورزشكار از 45 كشور آسیایی در شهر جاكارتا پایتخت كشور اندونزی، پالمبانگ و هفت شهر در حومه جاكارتا برگزار خواهد شد.
كاروان اعزامی ایران با 280 ورزشكار مرد، 98 ورزشكار زن و در مجموع 378 ورزشكار در 42 رشته ورزشی راهی این دوره از بازی ها در جاكارتا شد.
ورزشكاران ایرانی در هفدهمین دوره این بازی ها كه در شهر اینچئون كره جنوبی برگزار شد با 276 ورزشكار در 22 رشته با كسب 21 نشان طلا، 18 نقره و 18برنز به مقام پنجم آسیا دست یافتند.
بهترین مقامی كه ورزشكاران ایران در بازی های آسیایی تاكنون كسب كرده اند مربوط به سال 1974 تهران است كه در این سال كه هفتمین دوره این بازی ها بود، تیم ایران با 400 ورزشكار در 24 رشته توانست با كسب 36 نشان طلا، 28 نقره و 17برنز در رده دوم جدول رده بندی قرار گیرد.
7368 /1876





«