۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۲۵
کد خبر: 83008340
T T
۰ نفر
زیرساخت های ورود گردشگر به محور ساسانی ایجاد شود

شیراز-ایرنا- رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی كشور، از محور ساسانی در فیروزآباد استان فارس كه بتازگی ثبت جهانی شده است، بازدید و بر توسعه زیرساخت های گردشگری این منطقه تاكید كرد.

به ‌گزارش ایرنا،علی‌ اصغر مونسان سه شنبه درحاشیه این سفر درجمع خبرنگاران گفت:ضروری است برای ساماندهی زیرساخت‌ها و فضاهای لازم در زمینه ورود گردشگر به بخش‌های مختلف محور تازه به ثبت جهانی رسیده مسیر ساسانی در فیروز آباد اقدامات لازم انجام شود.
وی ادامه داد: رونق چنین فضاهایی و تمهیدات لازم برای جاده و دسترسی‌های مناسب برای رسیدن گردشگران به این فضاها می‌تواند محل اشتغال‌زایی و كسب درآمد بیشتر باشد.
مونسان با تأكید بر اینكه در قالب طرح‌های كارشناسی ‌شده می‌توان نسبت به ورود بخش خصوصی برای سرمایه‌ گذاری در زیرساخت‌های مسیر اقدام كرد، افزود: داشته‌های فرهنگی ‌- تاریخی مردمان این شهر می‌تواند محلی برای رونق و نشاط مردمی و بهبود فضای كسب و كار و نشاط اجتماعی باشد.
رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری كشور در ادامه سفر خود به شهرستان فیروزآباد از كاخ تاریخی اردشیر نیز بازدید كرد.
منظر باستانی ساسانیان (محور ساسانی) در منطقه فیروزآباد استان فارس به‌عنوان بیست‌ و ‌سومین اثر تاریخی كشور امسال در فهرست میراث جهانی یونسكو به ثبت رسیده است.
منظر باستان ‌شناسی ساسانی فارس از فیروزآباد شروع می‌شود تا بیشابور و سروستان ادامه دارد كه این منطقه شامل مجموعه‌ای وسیع مانند كاخ، شهر و غار شامل كاخ ساسانی در سروستان، مجموعه فیروزآباد شامل شهرگور، بنای موسوم به آتشكده و كاخ اردشیر و مجموعه آثار دوره ساسانی بیشاپور كازرون شامل شهر تاریخی بیشابور، نقوش برجسته تنگ چوگان و غار شاپور است.
با ثبت این محور در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسكو) كه طی تیرماه سال جاری انجام شد، تعداد آثار تاریخی ثبت جهانی شده استان فارس از چهار اثر به 11 اثر افزایش یافت.
شهرستان فیروزآباد در فاصله 90 كیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
9873 /1876