ايده هاي منتخب بخش تئاتر خردسال و خياباني معرفي شدند

تهران - ايرنا - طرح و ايده هاي منتخب دو بخش تئاتر خردسال و خياباني بيست و پنجمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان معرفي شدند.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي بيست و پنجمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان، هيات انتخاب بخش مسابقه تئاتر خردسال با حضور منصور خلج ، آناهيتا غني زاده و افسانه زماني پس از ارزيابي 96 متن ، طرح و ايده متقاضي حضور در جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان ، 24 اثر را براي حضور در مرحله بعد معرفي كردند.
آدم برفي نوشته و كارگرداني فاطمه ابرار پايدار از همدان، باهار نوشته و كارگرداني پريسا قاسمي از تهران،بوكه صلحانه نوشته و كارگرداني وحيد خسروي از كرمانشاه،
ترمه و دوست دماغ گنده نوشته و كارگرداني مبينا احرار از تهران، جادوگر درخت انجير هندي نوشته و كارگرداني احسان مجيدي از تهران، چه كار ميكني با يك فكر نو؟ نوشته و كارگرداني سعيد حاجي حيدري از تهران، خانه سيبي نوشته و كارگرداني فرهاد اسماعيلي از همدان و خرگوشك و رودخانه نوشته سيد حسين فدايي حسين با كارگرداني زهرا طباطبايي از اصفهان از جمله آثار منتخب هستند.
خش خش هوهو نوشته و كارگرداني گيتا صالحي امري و ستاره معصوم بيگي از تهران،
دوستي نوشته و كارگرداني هيام احمدي از آبادان، رامين و سرزمين رويايي نوشته و كارگرداني افشين قاسمي از تهران، روياي سپيد نوشته و كارگردان آرين ناصري مهر از تهران، 'روياي كوچك' نوشته و كارگرداني مجتبي مهدي از تهران، سفر دندان ها نوشته فرهاد اسماعيلي با كارگرداني محمد طالبي از همدان، سينا و پرنده خوش شانس نوشته و كارگرداني محمد محسني از ساوه، كلاغ خنزر پنزري نوشته و كارگرداني آذر متفكر از قزوين، كلاه نوشته و كارگرداني محمد رضا جعفري لفوت از آستانه اشرفيه، از ديگر آثار برگزيده براي جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان است.
گورخر سياه نوشته بربل مايا با كارگرداني شراره طيار از پرديس، لباسهاي رنگارنگ نوشته و كارگرداني نگار نادري از لاهيجان، من نمي خوام نوشته ماندانا عبقري با كارگرداني عليرضا دهقاني از تهران، مهموني پر ماجرا نوشته و كارگرداني ليلا بيگوند از تهران، ميخوام سبز باشم نوشته و كارگرداني ميلاد احمدلو از تهران، نمايش سه داستان از داستان هاي شاهنامه نوشته و كارگرداني شقايق شجاعي از تهران، ننه سرما و لباس بهار نوشته سيد حسين فدايي حسين با كارگرداني سجاد آقابابايي از تهران ديگر آثاري هستند كه به اين بخش تخصصي جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان براي مخاطبان زير پنج سال و با مدت زمان 15 تا 25 دقيقه راه يافته اند.
آثار منتخب تا 10 مهرماه فرصت دارند لوح فشرده اجراي نمايش خود را براي مرحله ارزيابي اجرا به دبيرخانه تحويل دهند. به تشخيص شوراي انتخاب در نهايت 6 اثر به جشنواره راه پيدا خواهند كرد.

** طرح و ايده هاي منتخب بخش مسابقه تئاتر خياباني
هيات انتخاب بخش مسابقه تئاتر خياباني با حضور فريبا دليري، فرزاد لباسي و مرتضي اسدي مرام پس از ارزيابي 143 متن، طرح و ايده متقاضي حضور در جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان ، 29 اثر را براي حضور در مرحله بعد معرفي كردند.
اسباب جنگي نوشته و كارگرداني محمد رضا آگاه از سنقر، انجمن صلح ملل نوشته و كارگرداني شيما شادماني از همدان، آلوده نكنيم نوشته و كارگرداني فرامرز غلاميان از آبادان، آليس در سرزمين عجايب نوشته سارا ذوالفقاري و حميد رضا ارجمندي با كارگرداني سارا ذوالفقاري از ايلام، بازي در بازي نوشته مسعود براهيمي با كارگرداني دلارام تركي و مسعود براهيمي از تهران و به صرف چاقي نوشته و كارگرداني حبيب اله ناصري از ميناب از جمله آثار راه يافته به اجراي خياباني هستند.
پرنس نوشته و كارگرداني حديث صيفوري از سنقر، جادوي گل سرخ نوشته و كارگرداني پژمان شاهوردياز بروجرد، جنگ كور نوشته و كارگرداني وحيد خسروياز كرمانشاه، خليج فارس نوشته هومن روح تافي با كارگرداني ميثم سليمي فرد از كرمانشاه، دادگاه عروق نوشته و كارگرداني حيدررضايي ايلام، دختر گل فروش نوشته حسين فدايي حسين و هادي شمس با كارگرداني فرشيد روشني و هادي شمس از همدان و درباره يك توپ نوشته و كارگرداني موسي هدايتي از سنندج نيز ديگر آثار راه يافته به اين بخش جشنواره هستند.
دوباره نوشته و كارگرداني مرجان مهر منش از همدان، ديو نامه نوشته و كارگرداني رضا فقيهي از همدان، روژان از نژاد شهريار كوچولو با كارگرداني علي عمراني از ورامين،
زنان مريخي ، مردان ونوسي نوشته و كارگرداني سعيد شاه محمدي از ايلام، زنگ تفريح زندگي نوشته و كارگرداني مهدي حبيبي ازتهران، سس نوشته و كارگرداني مهدي صالحيار از تبريز، غفلت نوشته سعيد باغباني با كارگرداني مهدي شادماني از همدان، كتاب قديمي پدر بزرگ نوشته و كارگرداني نرگس خاك كار از تهران نيز به بخش خياباني راه يافته اند.
گوجي و ووجي نوشته و كارگرداني حميد رضا رضايي مجد از همدان، لي لي نوشته زهرا صدري با كارگرداني روزبه رئوفي از رشت، مهاجران سفيد نوشته و كارگرداني مجيد قديمي از همدان، واتر نوشته و كارگرداني محمد رضا بابا خانيان از همدان،
وارش نوشته محمد جعفري با كارگرداني مريم مهدي پور از كيانشهر، هر كسي يه طوري مي ره سر كار نوشته و كارگرداني حميدرضا كاظمي از همدان، ياغيش نوشته و كارگرداني محمد يوسفي زاده از مرند، يه خال سر بنيشيم نوشته و كارگرداني محسن پور نظري از رودسر نيز منتخب بخش خياباني جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان هستند.
آثار منتخب تا 10 مهرماه فرصت دارند لوح فشرده اجراي نمايش خود را براي مرحله ارزيابي اجرا به دبيرخانه تحويل دهند. به تشخيص شوراي انتخاب در نهايت 8 اثر به جشنواره راه پيدا خواهند كرد.
بيست و پنجمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان با دبيري مريم كاظمي در استان همدان برگزار مي شود.
فراهنگ ** 7561 **1418