۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۰۳
کد خبر: 83008592
T T
۰ نفر

پرواز روح و جان كرماني ها به سوي عرفات با دعاي عرفه

۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۰۳
کد خبر: 83008592
پرواز روح و جان كرماني ها به سوي عرفات با دعاي عرفه

كرمان - ايرنا - روح و جان زنان و مردان كرماني با برگزاري دعاي روح بخش عرفه امروز (سه شنبه) در مساجد، تكايا و امازادگان به سوي عرفات پر گشود.

به گزارش ايرنا، مردم مومن و خداجوي استان كرمان اعم از پير و جوان، زن و مرد، همزمان با نهم ذي الحجه، روز عرفه امام حسين با حجاج بيت الله الحرام در صحراي عرفه همنوا شده و با قرائت مضامين بلند و عرفاني دعاي عرفه به درگاه خالق يكتا دعا و استغفار كردند.
معاون فرهنگي و اجتماعي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان كرمان گفت: مراسم پرفيض دعاي عرفه در 60 امامزاده و بقعه متبركه شاخص اين استان برگزار مي شود.
حجت الاسلام مصطفي بساوند افزود: همزمان با دهه امامت و ولايت از عيد سعيد قربان تا عيد غدير، ويژه برنامه هاي متعدد فرهنگي در اماكن متبركه كرمان آغاز خواهد شد.
معاون فرهنگي و اجتماعي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان كرمان افزود: ويژه برنامه هاي فرهنگي اوقاف همزمان با ايام دهه امامت و ولايت ازعيد سعيد قربان تا عيد سعيد غدير خم در قالب 'جشن ولايت علوي اكمال دين نبوي' در محل اماكن متبركه شاخص كرمان آغاز مي شود.
برگزاري دعاي عرفه همراه با سخنراني و مديحه سرايي سخنرانان و مداحان همراه بود.
نماز عيد قربان نيز فردا چهارشنبه در مصلاي بزرگ امام علي شهر كرمان برگزار و در‌هاي مصلي از ساعت پنج و 30 دقيقه صبح به روي نمازگزاران باز و ساعت هفت نماز اقامه مي ‌شود.
3029