۳۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۶
کد خبر: 83009164
T T
۰ نفر

روسیه: تحریم های آمریكا بی پاسخ نمی ماند

۳۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۶
کد خبر: 83009164
روسیه: تحریم های آمریكا بی پاسخ نمی ماند

مسكو - ایرنا - معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام كرد: به تحریم های جدید آمریكا بدون آسیب رسیدن به منافع ملی كشورمان پاسخ خواهیم داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، وزارت خزانه داری آمریكا روز سه شنبه علیه شش كشتی با پرچم روسیه، دو شخص حقیقی و چهار شركت روسی تحریم های جدیدی وضع كرد.
سرگئی ریابكوف در بیانیه ای كه توسط وزارت امور خارجه روسیه منتشر شد ،تصریح كرد: اعمال تحریم های آمریكا علیه روسیه به بهانه های جعلی به رسم احمقانه تبدیل شده است.
وی با اشاره به تحریم هایی كه آمریكا روز سه شنبه علیه روسیه وضع كرد، خاطر نشان كرد: هیچگونه شواهد یا دلایل منطقی برای اعمال این تحریم ها ارائه نمی شود و فقط تهمت های ناروا به روسیه می زنند و
«آمریكا بر اساس اصل هر چقدر وضع بدتر شود بهتر خواهد بود، عمل می كند.»
معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینكه در شرایط فعلی نمی توان از بهبودی روابط با واشنگتن سخن گفت، افزود: آمریكا تلاش می كند تا سیاست ضد روسی خود را از طریق كمیته مربوطه در شورای امنیت پیش ببرد و بر گسترش فهرست تحریمی اصرار دارد اما در این اقدام ناموفق خواهد بود.
وی در پایان خاطر نشان كرد كه روسیه به رفتار خشن و خصمانه آمریكا در مورد مسائل دو جانبه و بین المللی با آرامش و اقدامات سنجیده پاسخ خواهد داد.
به گزارش ایرنا، در بیانیه دفتر كنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریكا (اوفك) دلیل تحریم های جدید علیه روسیه ارتباط این كشور با حملات سایبری و همچنین تحریم های كره شمالی اعلام شده است.
بر این اساس، اوفك مدعی شده است كه این تحریم ها بر اساس دستور العمل سپتامبر 2017 صورت گرفته و هدف آن ممنوعیت هرگونه فراورده نفتی با كشتی های با پرچم كره شمالی است، فعالیتی كه به روشنی از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد ممنوع شده است.
استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریكا هم در این باره گفت: انتقال كشتی به كشتی با كشتی های با پرچم كره ای از روسیه یا جاهای دیگر از هر نوع كالایی كه عرضه می شود، به فروش می رسد یا به كره شمالی منتقل یا دریافت شود، تحت قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل ممنوع و تحت قانون ایالات متحده قابل اعمال تحریم است.
وی ادامه داد: پیامدهای نقض این تحریم ها تا زمانی كه ما به نابودی هسته ای كره شمالی به طور كامل و تایید شده دست یابیم، باقی خواهد ماند.
اوفك در اطلاعیه دیگری هم بر اساس دستورالعمل اجرایی 13694 مبنی بر مسدود كردن اموال افرادی كه فعالیت های مخرب سایبری قابل ملاحظه داشته اند و مطابق قانون مبارزه با اقدامات خصمانه علیه آمریكا با وضع تحریم (كاآتسا) دو نهاد و دو شخص روسی را تحت تحریم قرار داد.
منوچین در این باره هم اظهار كرد: وزارت خزانه داری مانع تلاش های روسیه برای دور زدن تحریم ها است، اقدام امروز علیه این فعالان فریبنده، ضروری است تا اطمینان حاصل شود كه مردم از تاكتیك های انجام شده توسط این طرف های مشخص شده، اطلاع یافته اند و این اشخاص همچنان از سیستم مالی ایالات متحده منع شده اند.
اروپام*391* 1346*