۳۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۱۲
کد خبر: 83009231
T T
۰ نفر
شب درخشان ووشوی ایران با حضور پنج فینالیست

جاكارتا - ایرنا - پنج ووشكار ایران در بخش ساندا با صعود به فینال بازی های آسیایی، شب درخشانی را برای ووشوی ایران رقم زدند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا؛ مبارزات مرحله نیمه نهایی رقابت های ووشوی هجدهمین دوره بازی های آسیایی، عصر امروز (چهارشنبه) در سالن «جیكسبو» شهر جاكارتا برگزار شد.
سانداكاران مرد و زن ایران با عملكردی درخشان در تمامی مبارزات امروز با پیروزی به كار خود پایان دادند تا «الهه منصوریان»، «شهربانو منصوریان»، «عرفان آهنگریان»، «فرود ظفری» و «محسن محمدسیفی» جواز حضور در فینال را كسب كردند.
هر پنج سانداكار ایران در فینال و برای كسب مدال طلا با حریفانی از چین مبارزه خواهند كرد.
فینال های اوزان مختلف از ساعت 10 صبح فردا (پنجشنبه) به وقت محلی آغاز به كار می كند.
**نتایج امروز ووشوكاران ایران:
*در وزن منهای 52 كیلوگرم «الهه منصوریان» كه پیش از این برابر «دوی سناتوهی» نایب قهرمان جهان از هند و «تی تو تای» از ویتنام دارنده مدال برنز جهان به برتری دست یافته بود، در نیمه نهایی با «دیوین والی» قهرمان وزن منهای 48 كیلوگرم جهان از فیلیپین مبارزه كرد.
ووشوكار شایسته ایران در حالی كه راند نخست را با اختلاف امتیاز اندك واگذار كرد، در راند دوم با اقتدار به پیروزی رسید. وی در راند سوم نیز با ضربات مختلف از حریف امتیازات فراوانی گرفت و جواز صعود به فینال را از آن خود كرد.
با این اوصاف منصوریان كه 2 مدال طلای جهان و 2 نقره و برنز بازی های آسیایی را در كارنامه دارد، برای كسب مدال طلا به مصاف «لی یو» از چین می رود.
*در وزن منهای 60 كیلوگرم «شهربانو منصوریان» كه پس از استراحت در دور نخست برابر «تی تای هانگ» از ویتنام در همان راند نخست به برتری دست یافته بود در نیمه نهایی با «سوچایا بوالونگا» از تایلند روبرو شد.
وی از همان ابتدا با حملات متعدد و كسب امتیازات متوالی در حالی كه تنها 44 ثانیه از مبارزه گذشته بود با ضربه فنی (اختلاف امتیاز بالا) به برتری دست یافت تا دست در دست خواهرش به فینال بازی های برسد.
شهربانو برای كسب مدال طلا، صبح فردا با «كای ینگ یانگ» از چین مبارزه خواهد كرد.
*در وزن منهای 60 كیلوگرم مردان «عرفان آهنگریان» كه پیش از این نمایندگان تایلند، یمن و كره جنوبی را از پیش روی برداشته بود به مصاف «سوریا پارتاپ» از هند رفت و با قدرت تمام در 2 راند متوالی، حریف را اسیر تكنیك های متنوع خود كرد تا خود را در فینال ببیند. عرفان، برای كسب مدال طلا با «وانگ ژوئه تائو» از چین رقابت می كند.
*در وزن منهای 65 كیلوگرم «فرود ظفری» كه پیش از این مقابل «یودی چایادی» از اندونزی و «هوانگ وان كائو» از ویتنام به پیروزی مقتدرانه رسیده بود برابر «گراول نارندر» از هند ایستاد.
ظفری در حالی كه حریف سخت كوش و قدرتمندی را پیش روی خود می دید با استفاده از ضربات پا توانست امتیازات را به سود خود رقم بزند و این مبارزه را با برتری به پایان برساند. وی برای كسب مدال طلا با «لی منگ فان» از چین رقابت می كند.
*در وزن منهای 70 كیلوگرم، «محسن محمدسیفی» دارنده چهار مدال جهان و دو طلای بازی های آسیایی كه پیش از این حریفانی از قزاقستان و لائوس را مغلوب كرده بود به مصاف «هام گوان سیك» از كره جنوبی رفت و با ارائه مبارزه ای حساب شده در 2 راند پیاپی به پیروزی رسید و راهی فینال شد.
پسر طلایی ووشوی ایران، فردا (پنجشنبه) برای رسیدن به مدال طلا با «شی ژان وی» چینی روی سكو می رود.
ورزشی**3783**9129