۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۴۷
کد خبر: 83009972
T T
۰ نفر
پاروزنی قایقرانان همدان از استخر شنا تا مدال های آسیایی

همدان- ایرنا- عملكرد بانوان ملی پوش قایقرانی همدان در بازی های آسیایی 2018 اندونزی، عملكرد درخشان و بی نظیر را در تاریخ ورزش این استان به ثبت رساند.

به گزارش ایرنا با وجود اینكه استان همدان دریا و دریاچه برای توسعه رشته قایقرانی ندارد اما سرشار از نخبه های این رشته ورزشی به ویژه در بخش بانوان بوده و ورزشكاران این رشته همواره به صید مدال های رنگارنگ بین المللی پرداخته اند.
ورزش قایقرانی همدان حدود یك دهه فعالیت رسمی خود را ابتدا در استخر و سپس در سدهای خاكی آغاز كرد و در این سال ها همواره پای ثابت تیم های ملی بوده است.
با وجود اینكه قایقرانی در همدان به عنوان ورزش نوپا به چشم می آید اما به اندازه تاریخ بسیاری از ورزش های مطرح این استان موفق به مدال آوری شده و حتی گوی سبقت در كسب مدال را از رشته هایی نظیر كشتی نیز ربوده است.
حالا باوجود اینكه همدان از امكانات مجهز استان های ساحل نشین خزر كه خود را قطب قایقرانی می دانند، برخوردار نیست اما افتخارات ارزنده را نصیب كشورمان كرده است.
** سهمیه هایی كه بوی مدال می دهند
در سال جاری سه قایقران این استان سهمیه حضور در بازی های آسیایی 2018 جاكارتا اندونزی را كسب كردند.
آرزو حكیمی، مریم امیدی پارسا و مریم كرمی سه قایقران همدانی هستند كه توانستند با درخشش در رقابت های انتخابی تیم ملی و بین المللی جواز حضور در بازی های آسیایی را كسب كنند.
براساس آمارهای اعلام شده، نزدیك به 40 قایقران ایرانی در رشته های مختلف در بازی های آسیایی شركت می كنند كه سهم همدان تاكنون سه قایقران است.
در دوره گذشته بازی های آسیایی كه در اینچئون كره جنوبی برگزار شد فقط آرزو حكیمی حضور داشت و اكنون امیدی پارسا و كرمی نخستین حضور خود در این مسابقات را تجربه می كنند.
** شروع طوفانی بانوان قایقران همدان با كسب مدال های رنگارنگ
اما صبح روز پنجشنبه یكم شهریور ماه در فینال مواد مختلف مسابقات قایقرانی مردان و زنان در بازی های آسیایی اندونزی، این قایقرانان همدانی بودند كه توانستند مدال های رنگارنگ را درو كنند.
در رقابت های روئینگ 2 نفره سنگین وزن بانوان، مریم كرمی قایقران مستعد همدانی به همراه پریسا احمدی دیگر ملی پوش كشورمان صاحب مدال برنز شد.
این 2 قایقران با اختلاف كمتر از 2 ثانیه در جایگاه سوم قرار گرفتند و موفق به كسب مدال برنز شدند و این مدال، نخستین نشان كاروان قایقرانی كشورمان در بازی های آسیایی 2018 اندونزی بود.
در روئینگ چهار نفره سبك‌ وزن بانوان بازی های آسیایی اندونزی نیز 2 مدال نقره نصیب قایقرانان همدانی شد ومریم امیدی پارسا و مریم كرمی در این ماده توانستند در تركیب تیم ملی كشورمان در دیدار فینال به نشان نقره برسند.
این تیم در بازی فینال با زمان هفت دقیقه و چهار ثانیه و 38 صدم ثانیه در رده دوم قرار گرفت.
** بخت طلایی پرافتخارترین قایقران همدانی
مدال آوری قایقرانان همدانی در بازی های آسیایی به طور حتم به پایان نرسیده و تا ساعاتی دیگر آرزو حكیمی پرافتخارترین قایقران تاریخ ورزش این استان روی خط می رود.
حكیمی نفر اول قایقرانی بانوان ایران در رشته آب های آرام به شمار می رود.
آرزو حكیمی یكی از سهمیه های قایقرانی همدان در بازی های آسیایی جاكارتا است و بخت اصلی كسب مدال طلا در بازی های آسیایی جاكارتا محسوب می شود.
این بانوی قایقران همدانی سابقه حضور دربازی های المپیك را دارد ضمن اینكه چندین مدال رنگارنگ آسیایی در كارنامه افتخارات وی هست.
كاروان ورزشی ایران با 380 ورزشكار در بازی‌های آسیایی شركت دارد.
فدراسیون قایقرانی نیز در آب‌های آرام، روئینگ، بادبانی و اسلالوم دارای نماینده در این مسابقات است.
7520/2087