۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۰۹
کد خبر: 83011571
T T
۰ نفر
فیلم ها در مقابل فیلمی كه هزار پا دارد از نفس افتادند

تهران- ایرنا- آخرین آمار لحظه ای فروش فیلم های در حال اكران در سینماها نشان می دهد كه فیلم «هزارپا»ی ابوالحسن داودی با هفت هفته اكران به فروش 30میلیارد و220 میلیون تومانی تا بعدازظهر امروز (شنبه) دست یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی، در ماراتنی نفس گیر برای تمام فیلم ها جز فیلمی كه هزار پا دارد، فیلم «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توكلی با دو هفته اكران تا بعدازظهر امروز به فروش یك میلیارد و 924 میلیون تومانی رسیده و فیلم «دم سرخ ها» اثر آرش معیریان با سه هفته نمایش در سینماها نیز یك میلیارد و 530 میلیون تومان فروخته است.
«تنگه ابوقریب» از آثار فاخر سینمای دفاع مقدس، بخشی از تاریخ جنگ ایران و عراق را روایت می كند كه علاوه بر اهمیت بسیار آن، سال‌ها مغفول مانده بود و حالا بهرام توكلی فیلمساز جوان سینمای ایران آن را كارگردانی كرده است.
این فیلم روایتی است از دفاع گردان عمار در برابر لشكركشی رژیم بعث به فكه و شرهانی. در خلاصه داستان آن آمده كه «گاهی در زندگی در موقعیت‌هایی قرارمی‌گیری كه بالاتر از اهمیت مرگ و زندگی شخصی است. گاهی مرگ و ‌زندگی یك كشور در گرو تصمیم توست. از میدان ندا می آید، هركس بترسد زودتر می میرد...حال ببینیم چطور غیرت بر قدرت نظامی چیره می‌شود.»
فیلم «دُم سرخ ها» نیز یك فیلم كمدی است كه به دغدغه و مشكلات جوانان می پردازد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «برای فرار از حقیقت خوابیدیم و كابوس دیدیم… .»

** هزار پا و گذر از سه میلیون بیننده
فیلم «هزارپا» به واقع این هفته ركورد هفته پیش خود را كه عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما را كسب كرده بود، شكست تا فاصله اش را با میزان فروش سایر فیلم ها بیافزاید.
البته این ركورد فروش نباید ما را فریب بدهد چرا كه رصدهای سینمایی نشان می دهد «هزارپا» هم مثل «اخراجی ها» به شمار سه میلیون بیننده رسیده كه این بیشترین شمار بیننده یك فیلم در دهه های 80 و 90 خورشیدی است. البته در دهه های 60 و 70 فیلم هایی هم بودند كه از ركورد سه میلیون بیننده عبور كردند اما به دلیل تفاوت بهای بلیت در دهه های مختلف نتوانسته اند ركورد فروش هزارپا را كسب كنند.
در این میان باید یادآور شد كه فیلم «شعله ور» ساخته حمید نعمت الله با مضمونی اجتماعی در نخستین روزهای نمایش به فروش خوب 278 میلیون تومانی دست یافته كه این مساله نشاندهنده آن است كه تماشاگر سینما اگر چه گاه برای سرگرمی به سالن سینما می رود، اما از دیدن فیلم های كمدی شانه تخم مرغی بسیار فاصله گرفته و با اینكه هنوز فیلم های كمدی را می پسندد اما سطح سلیقه اش بالا رفته است.
فیلم سینمایی «شعله‌ور» با بازی متفاوت امین حیایی داستان زندگی مردی را روایت می‌كند كه احساس می‌كند عددی نشده است و این احساس همه‌ زندگی‌ او را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
همچنین فروش خوب تنگه ابوقریب به رغم داشتن مضمونی مربوط به جنگ و شعله ور با مضمونی اجتماعی نشان می دهد، طیف تماشاگران سینما به دیگر ژانرهای سینمایی نیز روی خوش نشان می دهند البته این اقبال زمانی رخ می دهد كه یا كارگردان مولفی اثر را ساخته باشد، یا كارگردان خوش ذوقی واقعیت های تاریخی را در قالب فیلمی روایت كند.
فراهنگ ** 1418** 9053
۰ نفر