۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۲۳
کد خبر: 83012601
T T
۰ نفر
هفت طرح دانش بنيان در پارك علم و فناوري خراسان رونمايي شدند

مشهد- ايرنا- هفت طرح دانش بنيان به مناسبت هفته دولت روز يكشنبه طي مراسمي با حضور معاون استاندار خراسان رضوي در پارك علم و فناوري خراسان در مشهد رونمايي شدند.

'طرح نمك زدايي از نفت خام، توليد ماشينهاي تخصصي برش سي.ان.سي، لوله فايبرگلاس مغزه گيري چاههاي نفت، ساخت ثبت كننده داده يا داده بردار(ديتا لاگر) براي مانيتورينگ و تشخيص خوردگي لوله‌ هاي نفت و گاز، طرح تهيه و انتشار كتابهاي تصويرسازي شده صادراتي، نرم افزار شناسه دار كردن پرداختيهاي اشخاص و سامانه مديريت هوشمند ايستگاه پمپاژ' در اين مراسم رونمايي كرد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع انساني استانداري خراسان رضوي در حاشيه اين مراسم به خبرنگار ايرنا گفت: در شرايط امروز كشور و جهان بايد بيش از هر زمان ديگري به حوزه فناوريهاي دانش بنيان بها و آن را توسعه داد. بايد زمينه و بستري ايجاد كرد تا جوانانمان بتوانند انرژي و توان خود را در اين حوزه نشان دهند.
قربان ميرزايي افزود: پارك علم و فناوري خراسان امسال نسبت به پارسال رشد و پيشرفت كمي و كيفي خوبي هم در حوزه تنوع توليدات هم در حوزه تنوع شركتها داشته است.
ميرزايي افزود: بطور مثال در حوزه توليد ماشينهاي سي.ان.سي كه يكي از دستگاههاي ارزبر است و هميشه بخش عمده اي از منابع كشور براي ورود اين ماشين آلات هزينه مي شود جوانان ما با استفاده از علم خود توانسته اند دستگاهي بسازند كه با نمونه خارجي برابري مي كند و حتي قابليتهايش از آنها بهتر است.
پارك علم و فناوري خراسان دومين پارك كشور از نظر كيفيت بالاي فعاليت شركتهاي دانش بنيان و نرخ تبديل علم به ثروت محسوب مي شود. 300 شركت دانش بنيان و فناور زير نظر اين مجموعه فعاليت دارند. از اين تعداد 180 شركت دانش بنيان و بقيه شركتهاي فناورند. همچنين 80 شركت دانش بنيان در داخل فضاي پارك علم و فناوري خراسان مشغول فعاليت هستند. از ابتداي آغاز كار پارك علم و فناوري خراسان تاكنون 650 شركت فناور و دانش بنيان در اين مجموعه متولد شده و رشد كرده اند.
1922/1858