۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۲۶
کد خبر: 83013330
T T
۰ نفر

طرح آبرساني به بيضاي سپيدان به بهره برداري رسيد

۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۲۶
کد خبر: 83013330
طرح آبرساني به بيضاي سپيدان به بهره برداري رسيد

شيراز - ايرنا- همزمان با هفته دولت، طي مراسمي پروژه آبرساني به بيضا از توابع شهرستان سپيدان با سرمايه گذاري و هزينه كرد 16 ميليارد و 500 ميليون ريال به بهره برداري رسيد.

مهندس محمد علي قلندري مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان فارس دوشنبه در حاشيه بهره برداري از اين طرح به خبرنگار ايرنا گفت: اين پروژه شامل حفر، تجهيز و برق رساني يك حلقه چاه و اجراي 1500 متر خط انتقال آب با استفاده از لوله هاي فلزي به قطر200 ميليمتر است.
وي ادامه داد: با بهره برداري از اين پروژه دو هزار خانوار از مزاياي آبرساني آن بهره مند شدند.
مدير عامل شركت آب و فاضلاب فارس گفت: 173 ميليارد ريال براي بهره مندي 10 شهر استان از طرح هاي آبرساني شهري و همچنين خط انتقال آب، حفر و تجهيز چاه صرف شده است كه اين طرح ها در هفته دولت افتتاح مي شود.
قلندري اظهار داشت: در اين هفته همچنين شاهد بهره برداري از 21 كيلومتر خط انتقال آب، حفر و تجهيز 8 حلقه چاه آب شرب و 18 كيلومتر اصلاح شبكه آبرساني خواهيم بود.
وي افزود: با بهره برداري از اين طرح ها و پروژه هاي آبرساني كه با اعتباري بالغ بر 173 ميليارد ريال اجرا شده است جمعيتي بالغ بر 85 هزار نفر از مزاياي آن بهره مند مي شوند.
قلندري با اشاره به وضعيت نگران كننده منابع آب موجود در دسترس و خشكسالي هاي مستمر در سالهاي اخير و كاهش قابل ملاحظه بارندگي ها در چند سال گذشته در استان فارس، اظهار داشت: هر روز فاصله منابع آب در دسترس شهرها دورتر مي شود و خشكسالي بر كيفيت و كميت آب اثر گذاشته از اين رو تنها راه برون رفت از بحران كمبود آب ، مديريت مصرف و صرفه جويي در مصرف آب است.
دوم تا هشتم شهريورماه هر سال به نام هفته دولت نامگذاري شده است. در اين هفته ضمن تبيين خدمات دولت و بهره برداري از طرح هاي مختلف، ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر كه هشتم شهريورماه 1360 در انفجار دفتر نخست وزيري به دست منافقين به شهادت رسيدند، گرامي داشته مي شود.
6113 /1876