۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۱۰
کد خبر: 83015460
T T
۰ نفر
53 ميليارد ريال به ايمن سازي جاده هاي اصفهان اختصاص يافت

اصفهان- ايرنا- معاون راهداري اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان اصفهان گفت: امسال 53 ميليارد ريال اعتبار براي ايمن سازي 13 نقطه حادثه خيز جاده اي در اين استان اختصاص يافته است.

به گزارش ايرنا، فرزاد دادخواه روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع 109 نقطه حادثه‌خيز شناسايي شده در استان 67 نقطه حادثه‌خيز در اولويت است كه از اين ميان نيز 13 نقطه در اولويت مهمتري‌ قرار دارد.
وي اضافه كرد: عمليات اصلاح جاده‌هاي حادثه‌خيز استان با اعتبار 53 ميليارد ريال آغاز شده است.
دادخواه گفت: اقدامات اصلاحي در 14 نقطه از نقاط پرتصادف استان انجام شده است.
وي اظهار داشت: با افزايش قيمت قير، قيمت آسفالت نيز افزايش يافته و به قيمت هر كيلومتر 250 تا 300 ميليون تومان رسيده است.
معاون راهداري اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي اصفهان گفت: چهار هزار كيلومتر از راه هاي استان براي ساماندهي علائم راه‌ها و استانداردسازي علائم موجود بررسي شده است كه عمليات حذف و اضافه تابلوهاي راهنمايي و رانندگي در نيمه دوم سال 97 صورت مي‌گيرد.
وي با بيان اين كه انحراف خودرو ناشي از خواب‌آلودگي راننده يكي از اصلي‌ترين عوامل انساني در تصادفات است، افزود: كيفيت جاده‌ها نيز يكي از عوامل تشديد تصادفات محسوب مي شود با اين وجود عامل انساني بيشترين عامل تصادفات است.
دادخواه با بيان اين كه بازيافت سرد يكي از پروژه‌هاي مهم سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي كشور است، گفت: با بازيافت آسفالت‌هاي فرسوده، صرفه‌جويي قابل توجهي در بخش آسفالت جاده‌ها صورت مي‌گيرد كه در همين راستا با رديف بودجه 13 ميليارد توماني در محور اردستان-نايين، بازيافت سرد آسفالت اجرا خواهد شد.
وي از اجراي عمليات 11 دستگاه زيرگذر با اعتبار 50 ميليارد ريال در استان اصفهان خبر داد و گفت: توسعه زيرگذرهاي باكسي در كمربندي ميمه، ورودي رحمت‌آباد، زيرگذر الور، زيرگذر درختك، زيرگذر محمودآباد و زيرگذر 'جزه' در دستور كار قرار گرفته است.
معاون راهداري اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي اصفهان با بيان اين كه 550 كيلومتر روكش راه روستايي با اعتبار 20 ميليارد توماني در چهار منطقه استان اصفهان آغاز شده است، اظهار داشت: 136 كيلومتر پروژه آسفالت گرم با اعتبار بالغ بر 205 ميليارد ريال انجام شده است.
دادخواه اضافه كرد: عمليات تعريض جاده و دوبانده‌سازي در محورهاي نايين-انارك، سفيددشت - زرين‌شهر، تيران- سامان، علويجه و داران- اليگودرز در حال اجراست.

*** 29 مجتمع خدماتي و رفاهي در محورهاي استان در حال احداث است***
معاون فني و نظارت اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان اصفهان نيز در اين نشست گفت: 43 مجتمع خدماتي و رفاهي بين راهي در استان فعال است كه اصفهان در اين زمينه صاحب رتبه نخست كشور است.
محمد صلواتي افزود: 29 مجتمع خدماتي و رفاهي در محورهاي مواصلاتي استان در حال احداث است كه 2 مجتمع خدماتي و رفاهي در محورهاي اصفهان-ميمه و اصفهان-شهرضا در هفته دولت با كمك 6 ميليارد توماني بخش خصوصي و تأمين بودجه 6 ميليارد توماني دولت، افتتاح مي‌شود.
وي گفت : ايجاد رفاه، كاهش تصادفات، ارتقاي امنيت در سفر و توسعه گردشگري از دلايل توسعه مجتمع‌هاي خدماتي و رفاهي است.
معاون فني و نظارت اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان اصفهان از ايجاد سامانه حمل و نقل هوشمند در محورهاي مواصلاتي خبر داد و گفت: سامانه حمل و نقل هوشمند در محورهاي مواصلاتي اصفهان براي ايمني راه‌ها، امنيت مسافران و ارتقاي حمل و نقل جاده‌اي با اعتبار 30 ميليارد ريالي ايجاد شد.
صلواتي از استقرار 120 دستگاه ترددشمار در محورهاي مواصلاتي استان نيز خبر داد و تصريح كرد: 105 دوربين ثبت تخلف و 34 دوربين نظارت تصويري در استان فعال است؛ همچنين چهار دستگاه توزين در حال حركت براي اندازه‌گيري تُناژ بار در جاده‌هاي استان اصفهان مستقر شده است تا تخلفات باربري را ثبت و كنترل كند.
به گزارش ايرنا، 60 پروژه راهداري در استان اصفهان با هزينه بالغ بر يكهزار ميليارد ريال در هفته دولت به بهره برداري مي رسد.
اين پروژه ها در حوزه راهداري، حمل و نقل، مجتمع هاي خدماتي- رفاهي و سامانه هاي حمل و نقل هوشمند اجرا شده است.
بر اساس برنامه هاي راهبردي و اولويت هاي تعريف شده در اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان اصفهان، ساخت، ترميم و اصلاح شبكه راه ها ويژه اصلاح نقاط حادثه خيز، عمليات احداث مجتمع هاي خدماتي، رفاهي و راه اندازي مركز معاينه فني مكانيزه خودروهاي سنگين و نيمه سنگين براي حفاظت از محيط زيست و تقويت ايمني خودروها در دستور كار قرار گرفته است.
استان اصفهان از نظر تعداد شركت حمل و نقل بار، تعداد پايانه حمل بار و مسافر و آموزش كاربران حمل و نقل، رتبه اول كشور را دارد.
بيش از 41 هزار دستگاه خودرو با 48 هزار راننده در ناوگان حمل و نقل بار استان فعاليت مي كند كه نزديك به 10 درصد از ناوگان حمل بار كشور را شامل مي شود.
459 شركت حمل و نقل بار، 6 پايانه حمل بار، 26 پايانه حمل مسافر، هشت مركز مكانيزه معاينه فني و 43 مجتمع بين راهي در سطح استان اصفهان فعاليت مي كند.
استان اصفهان داراي 11 هزار و 500 كيلومتر راه است كه بدليل موقعيت خاص آن در مركز و به عنوان چهار راه ترانزيت بار و مسافر كشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.
استان اصفهان داراي 399 كيلومتر آزاد راه، يكهزار و 659 كيلومتر بزرگراه، 2 هزار و 791 كيلومتر راه همسنگ و 29 كيلومتر آزاد راه است.
ت 7150 /6027