۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۳۴
کد خبر: 83016366
T T
۰ نفر

سومين حرم اهل بيت براي جشن غدير مهيا است

۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۳۴
کد خبر: 83016366
سومين حرم اهل بيت براي جشن غدير مهيا است

شيراز- ايرنا- گروه هاي مختلف مردمي در شيراز سومين حرم اهل بيت (ع) در ايران اسلامي در آستانه عيد سعيد غدير خود را مهياي گراميداشت اين مناسبت مهم در تاريخ اسلام نموده اند.

به گزارش ايرنا، حرم مطهر حضرت احمد بن موسي شاهچراغ (ع) و بارگاه ديگر امامزادگان والامقام مدفون در شهر شيراز در كانون توجه مردم و زائران در شب و روز عيد غدير هستند.
برگزاري آيين هاي سخنراني، مولودي‌خواني و همچنين مسابقات مختلف فرهنگي ـ مذهبي ويژه كودكان و نوجوانان، برپايي محافل انس با قرآن و غيره از جمله برنامه‌هايي است كه در حرم‌هاي مطهر امامزادگان از جمله حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار مي‌شوند.
جشن ويژه عيد سعيد غدير از شامگاه چهارشنبه در حرم هاي مطهر امامزادگان والامقام شيراز و ديگر مناطق استان فارس آغاز مي‌شود و تا شامگاه پنجشنبه اين جشن‌ها و برنامه‌ها ادامه خواهند داشت.
حجت‌الاسلام محمد مهدي جاويد مدير حوزه علميه رضويه شيراز شامگاه چهارشنبه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) بعد از نماز مغرب و عشاء به سخنراني درباره غدير خواهد پرداخت و در ادامه مولودي‌خواني برگزار مي‌شود.
قرائت خطبه غدير در صبح روز پنجشنبه همزمان با عيد سعيد غدير ساعت 8 صبح در اين حرم مطهر صورت مي گيرد.
در اين روز و بعد از نماز مغرب و عشا نيز آيين جشني با سخنراني يكي از مدرسان حوزه حوزه علميه قم و مولودي خواني در اين مكان برگزار مي شود.
در همين حال، معاون فرهنگي اجتماعي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان فارس گفت: آستان مقدس امامزاده سيدعلاءالدين حسين بن موسي الكاظم (ع) شيراز روز چهارشنبه هفتم شهريورماه و بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنراني حجت‌الاسلام طاهري و مداحي مداحان اهل‌بيت(ع)، برنامه‌هاي ديگري چون پذيرايي و اطعام، تجليل از سادات و مسابقه را در دستور كار خود دارد.
حجت‌الاسلام رحيم صفري‌گرائي درباره برنامه‌هاي حرم علي‌بن حمزه بن موسي الكاظم(ع) نيز گفت: اين آستان مقدس نيز روز چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنراني و مداحي و همچنين تجليل از سادات و برگزاري مسابقه در خدمت مردم است و ايستگاه صلواتي برپاشده در اين محل نيز روز پنج‌شنبه از زائران پذيرايي مي‌كند.
معاون فرهنگي اداره كل اوقاف و امور خيريه فارس اظهار داشت: بقعه شاه داعي‌الله شيراز نيز از شامگاه سه‌شنبه تا روز پنجشنبه با برنامه‌هايي مانند سخنراني، مداحي، برگزاري مسابقه و اهداي جوايز به خانواده‌هاي سادات و شهدا برنامه‌هاي خود را تدارك ديده است، ضمن آنكه ايستگاه پذيرايي آن نيز روز پنجشنبه پذيراي زائران اين بقعه است.
وي اظهار داشت: حرم هاي مطهر ديگر امامزادگان مدفون در شيراز و ديگر نقاط فارس نيز ميزبان جشن هاي عيد سعيد غدير هستند.
همچنين گروه هاي مختلف مردمي در مساجد، تكايا، حسينيه ها و خيابان هاي شهر شيراز از شب هاي گذشته خود را مهياي جشن غدير نموده اند.
پيش از اين، دبير اجرايي جامعه روحانيت شيراز با اشاره به در پيش رو بودن عيد سعيد غدير گفت: انتظار است كه جشن هاي مربوط به اين مناسبت مذهبي تنها به شب عيد خلاصه نشود و تا قبل از ماه محرم ادامه يابد.
اين سخنان حجت الاسلام سيد محي الدين طاهري در جلسه هفتگي اين جامعه با استقبال نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز و توليت آستان مقدس حضرت احمد بن موسي شاهچراغ (ع) همراه شده است.
دبير اجرايي جامعه روحانيت شيراز گفـت: پيشنهاد مي شود هيات هاي مذهبي با همكاري سازمان تبليغات اسلامي محفل ها و تكاياي خود را از دهه ولايت راه بيندازند و از عيد غدير شروع به برگزاري مراسم هاي مولودي خواني و پخش شيريني در محل تكايا و در خيابان ها اقدام نمايند.
توليت آستان مقدس حضرت سيد علاء الدين حسين بن موسي الكاظم (ع) اظهار داشت: انتظار است كه اين جشن ها تنها به شب عيد غدير خلاصه نشود و ادامه يابد تا به ماه محرم متصل شود.
طاهري گفت: شهادت امام حسين (ع)، پيامد تلخ زير پا نهادن پيام غدير بود و عاشورا را با غدير پيوندي استوار است؛ چون حادثه تلخ عاشورا نتيجه‌ آن ظلم نخست و انحراف اوليه در سقيفه است.
7375/ 2027