۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۱۸
کد خبر: 83016849
T T
۰ نفر

رییس دانشگاه باكو: دانشگاه تبریز افتخار منطقه است

۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۱۸
کد خبر: 83016849
رییس دانشگاه باكو: دانشگاه تبریز افتخار منطقه است

تبریز-ایرنا- رییس دانشگاه دولتی باكو با تاكید بر جایگاه ویژه دانشگاه تبریز در منطقه، گفت: این مركز دانشگاهی افتخار منطقه ما است و ما به آن می بالیم.

به گزارش ایرنا، آب بل محرم اف روز چهارشنبه در جشن هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تبریز، افزود: دانشگاه تبریز به دلیل قدمت هفت قرن خود در قالب دانشگاه ربع رشیدی از ارزش و جایگاه ارزنده ای در جامعه علمی دنیا برخوردار است.
وی اظهار داشت: تا چند ماه دیگر دانشگاه باكو نیز جشن 100 سالگی خود را برگزار خواهد كرد.
محرم اف افزود: تاریخ دانشگاه تبریز بسیار سترگ است، به گونه ای كه در زمان ربع رشیدی اندیشمندان از سراسر جهان از جمله چین و هند به این مركز علمی و تحقیقاتی می آمدند.
وی اضافه كرد: معتقدم دولت و حكومتی مقتدر است كه دانشگاه قدرتمندی داشته باشد و دانشگاه های تبریز و تهران در ایران جزو مراكز علمی غنی و قدر به شمار می روند.
محرم اف ادامه داد: دولتمردان ایران برای تولید و ترویج علم تلاش های زیادی داشتند و با نگاهی به تاریخ 7 قرن گذشته می توان مدعی شد كه تبریز برای بشریت هدیه های فراوانی اعطا كرده است.
وی گفت: 700 سال مسئولیت بزرگی است و بر این اساس هر فردی كه در این دانشگاه كار می كند بار و مسئولیت سنگینی بر دوش دارد.
محرم‌اف ظهر علم را یك حساب قلمداد كرد و اگر این حسابگری خوب نتیجه بدهد یك عید مبارك رقم می ‌خورد.
وی با بیان اینكه 70 سال افتخار در دانشگاه تبریز برای كل منطقه یك افتخار است، گفت: اگر دانشگاه تبریز افتخاراتی نداشت ما از باكو در این جشن شركت نمی كردیم.
رییس دانشگاه دولتی باكو با تاكید بر اینكه ما همه خدمات و افتخارات دانشگاه تبریز را ارزیابی كرده و به این جشن آمده ‌ایم، گفت: امروز به حق با این نتیجه‌ای كه در دانشگاه تبریز به دست‌ آمده، می‌توان عید و جشن گرفت.
محرم‌اف با بیان اینكه اگر می‌خواهید وضعیت یك كشور را ارزیابی كنید، باید به دانشگاه آن رفته و پای صحبت‌های اساتید و دانشجویان آن بنشینید، تشریح كرد: اگر برای حل مشكلات جامعه، دانشگاه‌ها وارد نشوند مردم و دولت قادر به حل آنها نخواهند بود.
وی اضافه كرد: در دنیا 200 دولت وجود دارد كه 58 دولت مسلمان است و 600فرد نوبل گیرنده در جهان وجود دارد كه متاسفانه فقط سه نفر آنها مسلمان بوده اند و همین تعداد كم هم از كشور خودشان نماینده نشده بودند.
3038/6120/518