۸ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۱۵
کد خبر: 83017240
T T
۰ نفر
وحدت شيعه و سني با محبت اهل بيت(ع) بيشتر مي شود

اروميه - ايرنا - نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: وحدت شيعه و سني با محبت اهل بيت(ع) روز به روز بيشتر مي شود و دشمنان نمي توانند بين مسلمانان تفرقه افكني كنند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي قريشي روز چهارشنبه در ديدار با جمعي از روحانيان شيعه و سني و مسوولان نوشين شهر افزود: مسئله امامت و ولايت مي تواند به يكي از محورهاي وحدت تشيع و اهل سنت تبديل شود و تمامي مسلمانان اعم از شيعه و سني به محبت و مودت اهل بيت اذعان دارند.
وي اضافه كرد: محبت اهل بيت مي تواند در بين شيعه و سني انسجام بيشتري ايجاد كند و اين ايام براي اهل سنت و تشيع كه محبت اهل بيت در قلوب پيروان هر2 فرقه وجود دارد، عيد است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي بيان كرد: وحدت و صميميت در مسوولان شهرستاني نسبت به مراكز استان ها بيشتر است و بايد اين صميميت و وحدت با برگزاري جلسات هم انديشي تقويت شود.
وي ادامه داد: نبي مكرم اسلام در اواخر عمر مكلف به ابلاغ امامت و ولايت حضرت علي (ع) شدند و اگر غدير از تاريخ اسلام حذف شود، دين اسلام دين ناقصي مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي افزود: غدير مسئله پر اهميتي است و در آن روز ابلاغ دين به اتمام و اكمال رسيد.
به گزارش ايرنا، واقعه غديراز مهمترين وقايع تاريخ اسلام است كه در آن، پيامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در 18 ذي‌الحجه سال دهم قمري در مكاني به نام غدير خم، امام علي(ع) را ولي و جانشين خود معرفي كردند؛ در اين روز مسلمانان صيغه اخوت جاري مي كنند.
8137/3072