۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۵۳
کد خبر: 83018713
T T
۰ نفر

تمامی دستاوردهای پدافند هوایی تولید داخل است

۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۵۳
کد خبر: 83018713
تمامی دستاوردهای پدافند هوایی تولید داخل است

شهرری - ایرنا - فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: اكنون با استفاده از توان بومی و تلاش دانشمندان و متخصصان تمامی دستاوردهای پدافند هوایی در داخل كشور تولید می شود.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد روز شنبه در مراسم تجدید میثاق فرماندهان پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) با آرمان های امام راحل اظهارداشت: پدافند هوایی قبل از انقلاب به طور كامل توسط مستشاران خارجي اداره می شد و اكنون این بخش مهم دفاعی به طور كامل توسط كارشناسان داخلی اداره می شود.
وی تصریح كرد: ماهیت پدافند هوایی پس از پیروزی انقلاب بر اساس آرمان ها و اهداف نظام اسلامی كاملا متحول و بومی سازی شد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) یادآور شد: این نهاد دفاعی از سال 1387 بر اساس ماهیت جنگ های امروزی، تحولات بنیادی پیدا كرد به طوری كه با تكیه بر نیروهای داخلی توانایی زیادی در برابر انواع تهدیدهای دشمنان دارد.
وی ادامه داد: پدافند هوایی در هشت سال دفاع مقدس توانست با تكیه بر نیروهای جوان و زبده ٦٠٠ فروند انواع هواپیماهای دشمن را سرنگون كند و اكنون نیز با استفاده از تجربیات گذشته پیش می رود.
صباحی فرد با اشاره به اینكه پدافند هوایی فقط در عملیات والفجر 8 توانست ٨٠ فروند انواع هواپیمای دشمن را سرنگون كند عنوان كرد: این نهاد پس از پایان جنگ بر اساس تدابیر رهبر معظم انقلاب تحولات اساسی پیدا كرده است.
مراسم تجدید میثاق به مناسبت ١٠ شهریور ماه سالروز تشكیل پدافند هوایی برگزار شد.
شركت كنندگان در این آیین، ضمن نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ معمار كبیر انقلاب اسلامی با آرمان های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید پیمان كردند.
فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) در ادامه ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطر آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز گرامی داشتند.
3218/6003/ 1008
۰ نفر