۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۲۲:۲۹
کد خبر: 83019522
T T
۰ نفر
بانك ها براي گزارش پرداخت وام اشتغال 10 روز مهلت دارند

اروميه- ايرنا- معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي گفت: عملكرد برخي از بانك هاي عامل در اعطاي تسهيلات اشتغال در استان مطلوب نيست و بايد تا 10 روز آينده عملكرد ميزان پرداختي تسهيلات خود را اعلام كنند.

به گزارش ايرنا رضا حسيني روز شنبه در جلسه كارگروه اشتغال آذربايجان غربي افزود: همه نهادهاي مسوول و بانك ها در راستاي سرعت بخشيدن به اعطاي تسهيلات اشتغال فراگير و پايدار اهتمام ويژه داشته باشند تا بتوانيم در زمان مقرر اعتبارات تخصيصي را به مصرف برسانيم.
وي ادامه داد: در شهرستان هايي كه تسهيلات پرداختي كمتر از 50 درصد مصوب بوده، اخطار جدي داده شود تا ميزان پرداختي هاي خود را افزايش دهند.
وي اضافه كرد: متاسفانه عملكرد برخي از بانك هاي عامل در اين زمينه قابل قبول نيست و مسوولان اين بانك ها بايد تحرك چشم گيري را از خود نشان دهند.
وي بيان كرد: طي 10 روز آينده بايد اشكالات موجود را بررسي كرده و در صورت امكان حل آنها، زمينه تسريع در اعطاي تسهيلات به متقاضيان اشتغال فراگير و پايدار فراهم شود.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي گفت: دستگاه هاي اجرايي به فكر طرح هايي باشند كه داراي زنجيره ارزش و با هم پيوسته هستند تا بتوانيم با اين روش بهترين نتيجه را از طرح هاي اشتغال زايي بگيريم و اين امر نيازمند برنامه ريزي مناسب است.
حسيني اضافه كرد: آذربايجان غربي در بخش پرداخت تسهيلات اشتغال رتبه نخست كشور را دارد و اين نشان مي دهد كه اگر دستگاه هاي اجرايي به درستي و با برنامه ريري عمل كنند مي توان تسهيلات بهتري را براي بخش اشتغال و توسعه استان دريافت كرد.
وي ادامه داد: برخي بانك ها از جمله كشاورزي، ملت، توسعه تعاون و تجارت نيز در پرداخت اشتغال فراگير عمل ضعيفي داشته اند و بايد اين عملكرد تسريع شود.
به گزارش ايرنا، در اين جلسه مصوب شد 100 درصد تسهيلات مصوب بخش اشتغال تا پايان شهريور ماه جاري پرداخت شود؛ جلسات كارگروه اشتغال آذربايجان غربي هر هفته به رياست محمد مهدي شهرياري استاندار آذربايجان غربي و با حضور معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار و اعضاي كارگروه برگزار مي شود و در اين جلسات طرح هاي ثبت شده در سامانه كارا بررسي و دستور پرداخت تسهيلات آن از طريق بانك هاي عامل از جمله كشاورزي، توسعه تعاون، پست بانك و صندوق كار آفريني اميد صادر مي شود.
تسهيلات اختصاص داده شده به آذربايجان غربي در قالب اشتغال پايدار روستايي و عشايري چهار هزار و 800 ميليارد ريال است.
8135/2093