۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۳۹
کد خبر: 83021500
T T
۰ نفر
شهرك‌های صنعتی گیلان از بسته‌های حمایتی برخوردار می شوند

لاهیجان - ایرنا - نایب رئیس اول كمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت ، معدن تجارت ایران گفت: برای رفع مشكلات حقوقی و قضایی واحد‌های صنعتی استان گیلان بسته‌های حمایتی تدوین و مصوب شده است.

پیمان پورنصیری روز دوشنبه در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: در نشست كمیسیون حقوقی و قضایی خانه صمت در تهران بعد از جلسه لاهیجان برای رفع مشكلات حقوقی و قضایی واحد‌های صنعتی گیلان مصوبات و بسته‌های حمایتی تدوین و تصویب شد.
وی خاطرنشان كرد: دو هفته قبل 10 واحد صنعتی گیلان در نشست كمیسیون حقوقی و قضایی در شهرك صنعتی لاهیجان مشكلات واحد‌های صنعتی خود را مطرح كردند كه مهمترین این مشكلات واحد‌ها در ارتباط با بانك‌ها، اداره كار، بیمه و تامین اجتماعی بود.
وی متذكر شد: تخلف بانك‌ها مهمترین مشكل تولیدكنندگان است و در تلاشیم تا در قالب تفاهم نامه ضمن اعطای تسهیلات از سوی بانك‌های عامل، همچنین در نوع قرار داد تسهیلات در راستای حمایت هرچه بیشتر از تولید كنندگان و واحد‌های صنعتی منعقد و واحدهای صنعتی از این تسهیلات بهره مند شوند.
پورنصیری تصریح كرد: تولیدكنندگان و واحد‌های صنعتی حتما برای رفع مشكلات حقوقی و قضایی به خانه صنعت، معدن و تجارت استان محل فعالیت خود مراجعه كرده و در صورت حساسیت پرونده، مشكلات خود را برای این كمبسیون ارسال كنند.
وی افزود: شهرك صنعتی لاهیجان در حال حاضر با ۱۴ واحد فعال تولیدی، از شاخص‌ترین شهرك‌های صنعتی شمال كشور به شمار می رود و در این شهرك صنعتی ضمن افزایش میزان تولید و كمك به توسعه هرچه بیشتر كشور ، زمینه اشتغال دو هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم شده است.
وی یادآور شد: در تلاشیم با كمك موسسات و بانك ها تسهیلات با سود كم به تولید كنندگان پرداخت شود تا زمینه افزایش روز افزون تولید و اشتغالزایی بیش از پیش در گیلان فراهم شود.
نایب رئیس اول كمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت ، معدن تجارت ایران اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید ملی و حمایت از كالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری، پیشتازی دو واحد صنعتی لاهیجان كه در هفته صنعت و معدن نیز برگزیده شد، نشان از همت واحد‌های تولیدی شهرك‌های صنعتی لاهیجان برای تولید دارد.
شهرستان لاهیجان در 40 كیلومتری شرق مركز استان گیلان قرار دارد و این شهرستان دارای یك شهرك صنعتی فعال است كه بیشترین واحدهای آن كلوچه سازی هستند و یك شهرك صنعتی نیز در این شهرستان درحال راه اندازی است .
6029 /6030