۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۲۸
کد خبر: 83022425
T T
۰ نفر

عضو شورای تهران 22 نقاشی معلولان ذهنی را خرید

۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۲۸
کد خبر: 83022425
عضو شورای تهران 22 نقاشی معلولان ذهنی را خرید

تهران - ایرنا- 85 نقاشی توان خواهان ذهنی در نمایشگاه «یك قاچ نقاشی» در محل فرهنگسرای شفق پایتخت عرضه شد كه براساس اعلام دست اندركاران 63 اثر آن توسط شهروندان خریداری شد و مابقی را رئیس كمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران خرید.

رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران دوشنبه شب در آیین اختتامیه این نمایشگاه اعلام كرد: بخش عمده آثار نمایشگاه به فروش رفت و آثار باقیمانده را محمدجواد حق شناس رئیس كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خریداری كرد.
سعید اوحدی اظهارداشت: توان خواهان و خانواده های آنان فرهنگسرای شفق را خانه خود بدانند و نمایشگاه ها و برنامه های خود را در این فرهنگسرا برگزار كنند.
رئیس كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این آیین، نمایشگاه یك قاچ نقاشی را فرصتی برای بروز توانمندی ها و استعدادهای توان خواهان و حضور آنان در جامعه دانست و گفت: این افراد، با تمام وجود آثاری سرشار از عشق، دوستی و محبت خلق كردند اما ما نتوانستیم جامعه خود را برای شناخت این استعدادهای ارزشمند مهیا كنیم.
حق شناس با انتقاد از وضعیت آموزشی مدارس برای توان خواهان افزود: ما افرادی را كه كم توان خطاب می كنیم ممكن است در حوزه جسمی و ذهنی مشكلاتی داشته باشند اما استعدادها و توانمندی هایی دارند كه مدرسه نه تنها كمكی به توان یابی آنان نمی كند بلكه آنان را آزار می دهد و خسته می كند.
به گزارش ایرنا نمایشگاه یك قاچ نقاشی با هدف ارائه آثار توان خواهان ذهنی (اوتیسم، سندروم داون، كم توان ذهنی و سی پی) با مشاركت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 از دوم تا 12 شهریورماه در فرهنگسرای شفق برپا بود.
در این نمایشگاه 85 اثر در ابعاد متفاوت با استفاده از تكنیك پاستل، گواش و كلاژ از توان خواهان ذهنی به سرپرستی الهام موسیوند به نمایش گذاشته شد.
آثار نیما نرثی، آروین عابدین، نیلوفر روحانی، نگار حرب، علیرضا متولیان، نیلوفر شهیدی، میعاد عرب، محمد كاظم زاده، شكوفه كوركی، دارا داداشی، نسترن پورمقدم، امیراعلا حداد، ژینا گرگانی، علیرضا راستی فر، مهدی رحمدل، امید جانبازان، نرگس روشن اخگر، داریوش افشار، امیده مردی، نیلوفر زرگری فومنی، طناز پورعامری، بهاره فرشباف، محمدابراهیم پودراتچی، هلیا مجیدزاده، محدثه فتحعلیان و كاوه شفیعی در این نمایشگاه ارائه شده بود.
دست اندركاران نمایشگاه اعلام كردند كه تمامی این آثار به نفع توان خواهان ذهنی به فروش رسید.
تهرام/7245/ 1008
۰ نفر