۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۳۳
کد خبر: 83022877
T T
۰ نفر

طلاآوران دانشگاه آزاد از پرداخت شهریه معاف شدند

۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۳۳
کد خبر: 83022877
طلاآوران دانشگاه آزاد از پرداخت شهریه معاف شدند

تهران - ایرنا - سرپرست اداره كل تربیت بدنی و ورزش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان این دانشگاه كه در مسابقات آسیایی جاكارتا موفق به كسب مدال های طلا شده اند از پرداخت شهریه نیم سال نخست سال تحصیلی جدید معاف شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، كمال جوانمرد عصر سه شنبه در آیین گشایش شانزدهمین دوره رقابت های بسكتبال دسته یك برادران دانشگاه آزاد اسلامی در سالن چند منظوره مجتمع ورزشی فتح ، اظهار داشت: دانشجویان این دانشگاه با درخشش در رقابت های آسیایی جاكارتا نشان دادند كه دانشگاه آزاد توانسته ورزش و سطح علمی ورزش كشور را ارتقا بخشد بنابراین با تصمیم سرپرست دانشگاه آزاد از این امتیاز برخوردار شده اند.
به گفته این مقام ورزشی دانشگاه آزاد، 56 نفر از دانشجویان دانشگاه در 62 مدالی كه كاروان ایران در مسابقات جاكارتا كسب كرده است، دخیل بودند.
وی افزود: حدود 60درصد ساختار تیم های ملی ایران و كاروان اعزامی به مسابقات جاكارتا از بدنه دانشگاه آزاد بود.
كاروان ورزشی ایران در مسابقات جاكارتا، با كسب 20 مدال طلا ،20 مدال نقره و 22 مدال برنز و كسب رتبه 6 این بازی ها به كار خود در این رقابت ها پایان دادند.
كاروان ایران در دور گذشته این بازی ها رتبه پنجم را از آن خود كرده بود.
جوانمرد همچنین با اشاره به وقفه دو ساله در برگزاری مسابقات بسكتبال دانشگاه های آزاد سراسر كشور گفت: با شناسایی استعدادها، خروجی این رقابت ها، شاكله و ساختار اصلی تیم بسكتبال دانشگاه آزاد اسلامی برای حضور در رقابت های ملی و جهانی خواهدبود.
وی همچنین از میزبانی دانشگاه آزاد برای برگزاری رقابت های بین المللی ورزشی جام 'مقاومت' خبر داد كه قرار است دی ماه امسال در تهران برگزار شود، خبر داد.
سرپرست اداره كل تربیت بدنی و ورزش دانشگاه آزاد اسلامی در عین حال گفت: در مسابقات ورزشی كه در سال 2019 در ناپل ایتالیا برگزار می شود نیز تلاش بر این است كه دانشگاه آزاد سهم عمده ای را داشته باشد و خروجی مسابقات بسكتبال امسال به رقابت های ناپل اعزام می شوند.
وی این را هم اضافه كرد كه مربیان تیم بسكتبال دانشگاه آزاد نیز از بدنه این دانشگاه خواهد بود و خروجی این رقابت ها باید ساختار اصلی تیم در لیگ حرفه ای را تشكیل دهند.
به گزارش ایرنا، بهنام یخچالی، میثم میرزایی و محمد جمشیدی از بازیكنان تیم ملی بسكتبال كشورمان د مسابقات جاكارتا 2018 دانشجویان دانشگاه آزاد هستند.
جوانمرد تصریح كرد: بخش عمدهای از موفقیت های ورزشی كشور مرهون دانشگاه آزاد است كه توانسته ورزشكاران را جذب كرده و بار علمی آنها را بالا ببرد.

**در برابر ورزشكاران مسوول هستیم
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به آسیب های اجتماعی، ورزشكاران كمترین آسیب ها را متحمل می شوند بنابراین در برابر ورزشكاران مسوول هستیم و آنها را تكریم می كنیم.
حجت الاسلام حجت الله ذاكر اظهار داشت: اصل، رقابت نیست و هر تیمی قابلیت های فراوانی دارد و اگر تیمی مغلوب شود دلیل بر نقص و كمبود نیست.
به گزارش ایرنا، شانزدهمین دوره از رقابت های بسكتبال برادران دانشگاه آزاد با حضور 11تیم از سراسر كشور از روز سه شنبه به میزبانی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در مجتمع ورزشی فتح آغاز شده است.
این رقابت ها 6روزه بوده و تا روز یكشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.
**6984**1601**
۰ نفر