۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۲۴
کد خبر: 83023898
T T
۰ نفر

برگزيدگان جشنواره تئاتر خراسان رضوي معرفي شدند

۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۲۴
کد خبر: 83023898
برگزيدگان جشنواره تئاتر خراسان رضوي معرفي شدند

مشهد- ايرنا- برگزيدگان بخشهاي مختلف بيست و هشتمين جشنواره تئاتر خراسان رضوي (رضوان) روز چهارشنبه در مشهد معرفي شدند.

به گزارش ايرنا، مرتضي ملتجي دبير تخصصي اين جشنواره نتايج آراي هيات داوران جشنواره را به اين شرح اعلام كرد:
در بخش نمايشنامه نويسي رتبه نخست به صادق (آسو) بهاري به خاطر نمايشنامه 'مرد شده'، رتبه دوم به احسان روحي به خاطر نمايشنامه 'فراموشي' و رتبه سوم به امير حسين آژير به خاطر نمايشنامه 'خام به صورت قرمز' رسيد.
در بخش كارگرداني رتبه نخست به مسعود صفري براي كارگرداني نمايش'رومئو و ژوليت'، رتبه دوم به ميترا بابايي براي كارگرداني نمايش'مرد شده' و رتبه سوم به صورت مشترك به امير حسين آژير براي كارگرداني نمايش 'خام به صورت قرمز' و امير رستگار مقدم براي كارگرداني نمايش 'مرداس پسر بازمانده از مرداس' تعلق گرفت.
دربخش بازيگري مرد، امير سعيدي براي بازي در نمايش 'مرداس پسر بازمانده از مرداس'، رتبه اول را كسب كرد، محسن شهركي و مجيد بخششيان براي بازي در نمايش 'رومئو و ژوليت' به صورت مشترك دوم شدند و
مصطفي محمد زاده براي بازي در نمايش 'روزمرگي' و عباس دانش دوست براي بازي در نمايش 'هتل تايگا'
نيز به صورت مشترك به مقام سوم دست يافتند.
در بخش بازيگري زن، رتبه نخست به فاطمه توانا بازيگر نمايش 'هزار فرسنگ زير دريا'، رتبه دوم به ميترا بابايي بازيگر نمايش 'مرد شده' و رتبه سوم به مينا گودرزي بازيگر نمايش 'رومئو و ژوليت' تعلق گرفت.
در بخش موسيقي نمايش، گروه موسيقي نمايش 'مرداس پسر بازمانده از مرداس'، احسان عاقل سازنده موسيقي نمايش 'هتل تايگا' و پدرام نيك فرجام سازنده موسيقي نمايش 'روزمرگي' به ترتيب اول تا سوم شدند.
در بخش طراحي صحنه، شهاب افتخاري براي طراحي صحنه نمايش 'هزار فرسنگ زير دريا'، احسان عاقل براي طراحي صحنه نمايش 'هتل تايگا' و مسعود صفري براي طراحي صحنه نمايش 'رومئو و ژوليت' به ترتيب رتبه هاي اول تا سوم را به دست آوردند.
در بخش طراحي لباس هم هيات داوران جشنواره با بيان اين كه برگزيده اي را در اين بخش تشخيص نداده است با اهداي لوح و جايزه نقدي به محبوبه سلطاني طراح لباس نمايش 'خياط' از وي قدرداني كرد.
هيات داوران بيست و هشتمين جشنواره تئاتر خراسان رضوي (رضوان) همچنين 2 نمايش 'رومئو و ژوليت' و 'خام به صورت قرمز' را براي شركت در جشنواره تئاتر فجر به دبيرخانه اين جشنواره در تهران معرفي كرد.
جشنواره مزبور از 11 تا 14 شهريور ماه با ارائه 18 نمايش توسط گروههاي برگزيده نمايشي از شهرهاي مشهد، كاشمر، تربت حيدريه و قوچان در مشهد برگزار شد.
1922/ 6053