۱۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۴۸
کد خبر: 83024840
T T
۰ نفر

دو طایفه در «قلعه گنج» آشتی كردند

۱۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۴۸
کد خبر: 83024840
دو طایفه در «قلعه گنج» آشتی كردند

جیرفت - ایرنا - با میانجیگری فرماندار و امام جمعه قلعه گنج بین 2 طایفه بزرگ كرمی و دادخدایی در این شهرستان صلح و آشتی برقرار شد.

عطا ناوكی فرماندار قلعه گنج روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چند روز قبل پس از نزاع و درگیری بین چند نفر از جوانان طایفه های كرمی و دادخدایی بین این 2 طایفه اختلافاتی ایجاد شد.
وی ادامه داد: به دلیل احتمال گستردگی اختلاف و جلوگیری از ادامه درگیری و نزاع، نشست هماهنگی به منظور حل و فصل اختلافات موجود بین این 2 طایفه با حضور سران طوایف دادخدایی و كرمی، امام جمعه، دادستان عمومی و انقلاب و جمعی از معتمدین محلی این شهرستان برگزار شد.
فرماندار قلعه گنج در پایان این نشست با همراهی بزرگان و ریش سفیدان صورتجلسه سازش را تنظیم و به امضای حاضران رسید.
ناوكی با بیان این مطلب كه احساس امنیت در بین مردم بزرگترین نعمت است و باید قدر این موهبت را بدانیم افزود: با توجه به موقعیت منطقه قلعه گنج به عنوان شهر پایلوت اقتصاد مقاومتی، لزوم ایجاد صلح و دوستی در میان طوایف و قبایل ضروری است.
وی ادامه داد: رویكرد اصلی شورای تامین این شهرستان ایجاد صلح و وحدت بین طوایف و تحقق امنیت پایدار است كه با هماهنگی و تعامل بسیار خوبی كه امروز بین سران و بزرگان قبایل و مسئولان شهرستان وجود دارد این مهم تحقق یافته است.
طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی با تكیه بر توانمندی های منطقه و همكاری مردم قلعه گنج در این شهرستان در دست اجراست.
این شهرستان آخرین نقطه استان كرمان است كه در فاصله 430 كیلومتری مركز استان قرار دارد.
7450/7429/ 5054
۰ نفر