۱۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۵۳
کد خبر: 83025727
T T
۰ نفر
پایگاه اورژانس هوایی نیشابور با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد

مشهد- ایرنا- سی و هفتمین پایگاه اورژانس هوایی كشور و چهارمین پایگاه اورژانس هوایی استان خراسان رضوی روز جمعه با حضور وزیر بهداشت در نیشابور به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در این مراسم گفت: سیاست دولت حمایت از تولیدات داخلی است و در بخش داروهایی كه نمونه داخلی دارند، محصول وطنی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
دكتر سید حسن قاضی زاده هاشمی افزود: با اینكه به سبب تحریمها با تهدیداتی در این زمینه مواجه هستیم ولی بسیاری از موفقیتها در دل این تهدیدها نهفته است و در این راستا توجه به داشته های داخلی، كارآفرینی و تلاش برای افزایش صادرات می تواند راهگشا باشد.
وی اظهار داشت: دولت و مجلس نیز سعی دارند مشكلی در بخش كالاهای اساسی برای مردم ایجاد نشود كه در این زمینه دارو و تجهیزات پزشكی از اهمیت بیشتری برخوردارند.
وزیر بهداشت گفت: نیشابور از نظر زیرساخت ها از شهرهایی كه قدمتشان قابل قیاس با این شهر نیست، عقب مانده بود كه طی پنج سال گذشته پیشرفتهای خوبی داشته و بخش اعظم طرحهایی كه امروز در این شهرستان به بهره برداری رسید به همت خیرین بوده است.
وی با بیان اینكه در پیشرفته ترین نظام های بهداشتی درمانی دنیا سهم خیرین هشت درصد است افزود: مردم و خیرین نیشابور در دسترسی بیشتر به خدمات بهداشتی و درمانی مشاركت گسترده دارند و می توان امیدوار بود این شهر از نظر آموزش پزشكی به پیشرفتهای خوبی دست پیدا كند.
دكتر قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: نیشابور شهری است كه برای همه ایرانیان در طول تاریخ شناخته شده است و تمدن اسلامی و ایرانی مدیون بزرگان این شهر است.
وی گفت: این شهرستان با نیم میلیون جمعیت دارای 500 تخت بیمارستانی است كه از این تعداد 200 تخت بیش از 60 سال قدمت دارد كه این تعداد باید به یك هزار تخت برسد.

* صادرات تجهیزات پزشكی 10 برابر افزایش می یابد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی همچنین در مراسم بهره برداری از دانشكده پرستاری، مامایی و پیراپزشكی نیشابور افزود: هدفگذاری امسال افزایش صادرات تجهیزات پزشكی از 24 میلیون دلار به 240 میلیون دلار است.
وی اظهار داشت: بر این اساس تفاهم نامه ای با معاونت علمی ریاست جمهوری منعقد شده تا شركتهای فعال در این حوزه بتوانند با برخورداری از تسهیلات در نمایشگاههای بین المللی حضور پیدا كنند.
در سفر امروز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به نیشابور، پایگاه اورژانس هوایی، ساختمان پنج طبقه دانشكده پرستاری، مامایی و پیراپزشكی، مركز خدمات جامع سلامت، پنج خانه بهداشت، یك پایگاه سلامت شهری، بخش ICU و جراحی بیمارستان 22 بهمن این شهرستان با هزینه بیش از 250 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی بخش قلب و CCU بیمارستان حكیم توسط خیر نیشابوری آغاز شد.
شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 كیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869 / 6053